تصویب ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های نیمه تمام آذربایجان غربی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش بینی شده که برای ۳۶ طرح و پروژه نیمه تمام باقیمانده در آذربایجان غربی ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، که در جلسه شورای برنامه ریزی این طرح‌ها مصوب می‌شود و در ۶ ماه آینده به اتمام خواهند رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان غربی، محمد باقر نوبخت در سفر امروز خود به این استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از سفر به آذربایجان‌غربی رصد توسعه و روند اجرایی پروژه‌های زیربنایی است و ما خود را متعهد می‌دانیم پیش از پایان کار دولت طرح‌های مهم زیربنایی را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: طی سفر رئیس جمهور و هیات دولت به آذربایجان‌غربی ۱۱۱ پروژه با ۲ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان تعریف شده است که تا به امروز ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان یعنی ۲.۲ برابر اعتبار تخصیص یافته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: پیش بینی شده که برای ۳۶ طرح و پروژه نیمه تمام باقیمانده ۶۳۷ میلیارد تومان نیاز است که در جلسه شورای برنامه‌ریزی این طرح‌ها مصوب می‌شود و در ۶ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

نوبخت ادامه داد: علاوه بر پروژه‌های زیربنایی، در سال جهش تولید ۲۲ طرح و پروژه تولیدی تعریف شده که با مشارکت بخش خصوصی و بانک‌ها اجرایی می‌شود و برای این طرح‌ها که ۹۵۰ فرصت شغلی را فراهم می‌سازد ۵۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نوبخت با بیان اینکه طی این سفر ۲ هزار واحد مسکونی تخریب شده از زلزله قطور بازسازی شد و افتتاح می‌شود عنوان کرد: علاوه بر این ۲ هزار واحد مسکونی نیز برای محرومین و نیازمندان کلنگ زنی می‌شود و نیازمندان عزیز در این طرح پولی پرداخت نمی‌کنند که در ۶ ماه آینده این واحدها تحویل داده خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: در حال حاضر احداث ۱۱۰ هزار واحد برای محرومین کشور در دست اجراست که ۴۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: در استان علاوه بر طرح‌های بزرگی چون اتصال ارومیه به شبکه ریلی سراسری، احیای دریاچه ارومیه نیز به خوبی اجرا شده است.

نوبخت افزود: برای احیای دریاچه ارومیه تا به امروز ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که با قیمت‌های امروزی رقمی بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی بابیان اینکه کندی فعالیت عمرانی در تونل انتقال آب به دریاچه و تخصیص اعتبارات مورد نیاز در این سفر پیگیری می‌‌شود تاکید کرد: نسبت به احیای دریاچه ارومیه خود را متعهد می‌دانیم همان‌طور که تا به امروز از هیچ تلاشی برای نجات دریاچه دریغ نکرده‌ایم.

انتهای پیام/

230750