رئیس دادگستری الشتر در گفتگو با پرسون:

بیکاری در لرستان باعث رشد جرائم کیفری شده است

رئیس دادگستری شهرستان الشتر گفت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد زندانیان جرائم مالی در لرستان افزایش داشته است.

لرستان ـ سید احمد موسوی؛ رئیس دادگستری الشتر در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: بیکاری و مشکلات اقتصادی در لرستان باعث رشد جرائم کیفری شده است. مسئولین مربوطه باید فکری بحال شرایط حال کنند. در شش ماهه اول سال جاری تعداد زندانیان جرائم مالی در لرستان افزایش داشته است.

وی افزود: جرائمی چون سرقت لوازم ماشین و خانه، باج گیری در جاده های روستایی، کیف قاپی، سرقت گوشی و دوربین های مدار بسته، سرقت موتور سیکلت و دوچرخه طی شش ماهه اول امسال نسبت به سال های قبل بیشتر شده است. با برسی هویت و سابقه متهمان عمق فاجعه را کشف کردیم چرا که اکثر آنان جرم اولی محسوب می شوند و از بیکاری دست به این کار زده اند.

موسوی در ادامه گفت: باید بفکر احیای اقتصاد لرستان باشیم. کارگاه های کوچک با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه های جهادی بسیج و بخش خصوصی راه اندازی شوند و محصولات بومی را روانه بازار کنند. صنایع دستی و قالی بافی از این دست کارگاه ها است.

رئیس دادگستری شهرستان الشتر ادامه داد: با کمک بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران با تبلیغات درست می توانیم کارگاه ها و شهرک های صنتی را فعال کنیم. قطعا چرخ اقتصادی استان و کسب و کار جوانان این دیار نیز به حرکت در خواهد امد.

وی با بیان اینکه باید برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از ظرفیت همه دستگاه‌های مرتبط با اشتغال استفاده کرد افزود: تلاش برای بهبود فضای کسب و کار، تکلیف کمیته امداد است.

سید احمد موسوی در رابطه با دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: بی اعتنایی به تهدیدها و دقت توجه به طبقه نیازمند و مستمند از عمده ویژگی‌های دستگاه قضایی مطلوب است که در آموزه‌های اسلامی نیز مورد تاکید قرار دارد .

وی با اشاره به لزوم سرعت بخشی در انجام خدمات به مددجویان گفت: هزینه کرد دقیق اعتبارات مربوط به اشتغال در حوزه امداد و نظارت پایش مستمر جهت ایجاد درآمد ثابت و پایدار برای جامعه هدف ضرورت دارد.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

230573