رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

جوجه‌ریزی واحدهای تولید مرغ گوشتی 21 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از رشد 21 درصدی جوجه‌ریزی واحدهای تولید مرغ گوشتی در استان خبر داد و گفت: در دو ماهه گذشته از سال‌جاری یک میلیون و ۵۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

تصویر جوجه‌ریزی واحدهای تولید مرغ گوشتی 21 درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جواد تاراسی اظهار کرد: نظارت بر فعالیت مرغداری‌های زنجان توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در دو ماهه گذشته از سال‌جاری یک میلیون و ۵۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است، تصریح کرد: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال‌جاری جوجه‌ریزی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۱ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۱ میلیون جوجه‌ریزی به میزان ۳۵ هزار تن تولید گوشت مرغ در استان انجام شد، اضافه کرد: میزان تولید گوشت بوقلمون در این بازه زمانی بیش از ۴۷ هزار تن بوده است.

تاراسی با اشاره به تامین نهاده‌های دامی طیور در زنجان تاکید کرد: نهاده‌های دامی طیور به اندازه ۴۵ روز خوراک طیور در اختیار مرغداری‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه نهاده‌های دامی طیور در زنجان طی ۱۰ تا ۲۰ روز به دست مرغداران می‌رسد، اضافه کرد: نیاز ماهانه مرغداری‌های استان زنجان به کنجاله سویا ۶ تا ۸ هزار تن و نیاز به ذرت بیش از دو برابر کنجاله سویا است.

منبع: فارس

289874