رئیس کانون مداحان شهرستان یزد خبر داد؛

راه اندازی اولین مرکز تربیت مدرس مداحی کشور به زودی در یزد

رئیس کانون مداحان شهرستان یزد از راه اندازی اولین مرکز تربیت مدرس مداحی کشور در آینده ای نزدیک به صورت پایلوت در یزد خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آئین تجلیل از یکصد پیرغلام حسینیه ایرانِ یزد ظهر امروز باحضور فرمانده سپاه الغدیر، مدیرکل سازمان تبلیغات، فرماندار و تنی چند از مسئولان استان و شهرستان در حسینیه ثارالله برگزار شد.

در این مراسم حسین آبیاری رئیس کانون مداحان شهرستان یزد با اشاره به این مطلب که آن چیزی که باعث حرمت ها وقداست ها برای مادحین، مدیران هیئات مذهبی و شعرای آئینی در جامعه شده است انتساب به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است گفت: وقتی یک انسانی لیاقت نوکری این خانواده را پیدا می کند مردم به او به چشم دیگری نگاه کرده و برای او به واسطه این نوکری ارزش و احترام قائل می شوند.

وی اضافه کرد: حتی اشیا نیز به واسطه انتصاب به این خانواده ارزش و قرب پیدا می کنند برای مثال خوردن خاک در اسلام حرام است اما آن خاکی که شفا محسوب می شود تُربت سیدالشهداست یا پارچه ای که به کتیبه تبدیل می شود و چوب و فلزی که از آن منبرساخته می شود قداست پیدا می کند.

آبیاری درادامه به تشریح خدمات کانون مداحان یزد برای مادحین پرداخت و گفت: با همکاری تنی چند از دستگاه ها از جمله سازمان بسیج مداحان، بنیاد دعبل و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اقدامات خوبی برنامه ریزی شده تا بتوانیم خدمات مناسبی را برای مادحین و شعرای ائینی فراهم آوریم و در جلساتی هم که با مسئولان استان داشتیم در خواست کردیم تا توجه ویژه ای به دوقشر مادحین و شعرا داشته باشند.

رئیس کانون مداحان شهرستان یزد با اشاره به نقش بارز و ممتاز شعرا و مادحین در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در فرمایشات خود به توجه مسئولان به این دوقشر اثرگذار در جامعه تاکید داشتند و توجه معظم له به این دوقشر نشان از جایگاه خطیر آنان در جامعه دارد.

وی آموزش را ضرورت امروزجامعه مداحان استان دانست و ابراز داشت: متاسفانه شاهد فعالیت برخی مراکز آموزشی غیر مجاز در استان هستیم که بدون هیچ اصول و متد آکادمیکی به تدریس مداحی می پردازند و در این زمینه خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در آینده نزدیک اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

آبیاری از اجرای پایلوت مرکز تربیت مدرس مداحان در یزد در آینده ای نزدیک خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر شاهد وحدت رویه در متدهای آموزشی در سطح کشور نیستیم که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم انقلابی را در زمینه آموزش های یکپارچه مداحی به صورت کاملا علمی و حرفه ای ایجاد نمائیم که مراحل انتخاب منابع و اساتید این مرکز در دست بررسی و انجام است.

وی هدف از ایجاد این مرکز را تربیت مادحینی انقلابی، به روز،فهیم و توانمند برشمرد و گفت: تهاجمات فرهنگی دشمنان نیاز وجود تربیت چنین مداحانی را ضروری ساخته و برای اینکه بتوانیم مقابله مثمرثمری را در این مسیر داشته باشیم لاجرم باید تلاش کرد و از همین جا از همه پیشکسوتان برای یاری رسانی به خادمین خود دعوت می نمایم.

اعطای رفاه کارت، تامین جهیزیه ایرانی اسلامی برای مادحین کم برخوردار، ارائه خدمات بیمه ای ودرمانی و خدمات ازدواج آسان برای خانواده های مادحین، استقلال ساختاری شعرای آئینی و بانوان مداح و چاپ کتاب شعرای موثر استان از دیگر موارد مطرح شده در این مراسم بود.

گفتنی است آئین برگزاری تجلیل از پیرغلامان یزد در حاشیه برگزاری دومین کنگره ملی 4هزار شهید استان یزد به همت کانون مداحان استان و شهرستان و سازمان بسیج مداحان استان یزد با مشارکت سازمان فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و بنیاد دعبل استان با حضور یکصد تن از پیشکسوتان عرصه شعر ومداحی اهل بیت (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

230414