عارف:

تشخیص دقیق مطالبات مردم مهم‌ترین وظیفه مسئولان کشور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مزیت اصلی کشور را نیروی انسانی با ویژگی‌ها و شایستگی‌های بالا و انگیزه خدمت و پاسخ به مطالبات مردم دانست و تاکید کرد: در دهه پنجم انقلاب مهم ترین ضرورت برای مسوولان تشخیص دقیق نیازها و مطالبات مردم و برنامه‌ریزی برای پاسخ به آنها است.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا عارف در مراسم اختتامیه دوازدهمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل که در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد با تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای علم و پژوهش از جمله شهید فخری‌زاده گفت: در یک ارزیابی کلی از عملکرد چهار دهه اول انقلاب اسلامی، دستاوردهای کشور مرهون حضور جوانان متعهد و پرتلاش در همه زمینه‌ها و صحنه‌ها به ویژه در حوزه‌های علمی و حضور محققین و دانشمندان، توجه به دانش و فناوری، نقش‌آفرینی آنها و تشخیص درست اولویت‌ها و بها دادن به اولویت‌های کشور در زمینه توسعه و پیشرفت است.

وی با بیان این که مزیت اصلی کشور نیروی انسانی با ویژگی‌ها و شایستگی‌های بالا و انگیزه خدمت به کشور و پاسخ به مطالبات مردم است، اظهار داشت: در دهه پنجم انقلاب مهم ترین ضرورت برای مسوولان تشخیص دقیق نیازها و مطالبات مردم و برنامه‌ریزی برای پاسخ به آنهاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اولویت اصلی و مسیر درست حرکت کشور برای تحقق خواسته‌های مردم و حل چالش‌ها و مشکلات کشور، مسیر دانش است. پژوهش، فناوری و تولید ثروت الزامات و نتایج این نگاه است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از امیدنامه، عارف به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر انقلاب منتشر شد، اشاره و تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که به عنوان یک سند فرادستی برای پیشرفت و تعالی کشور محسوب می‌شود، باید مورد توجه همه دست‌اندرکاران قرار بگیرد و در این ارتباط هم وظیفه سنگینی برعهده تشکل‌های علمی است.

وی درمورد جامعه ابرهوشمند و انقلاب صنعتی چهارم خاطرنشان کرد: همه نهادهای علمی، کاربردی و حاکمیتی از جمله انجمن فرماندهی و کنترل باید خود را آماده حضور در جامعه ابرهوشمند کنند و بایدها و نبایدهایی را در برخورد با این جامعه برای خود در نظر داشته باشند و نیز مشارکت جدی علمی و فناورانه در رویدادهای جامعه ابرهوشمند را برای خود ترسیم کنیم.

رییس انجمن فرماندهی و کنترل با توصیه به حضور جدی‌تر جوانان نخبه در انجمن فرماندهی و کنترل بر ضرورت توجه به علم فرماندهی و کنترل به عنوان یک علم فرا رشته‌ای از سوی نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر تاکید کرد و ابراز داشت: حاکمیت علم فرماندهی و کنترل را برای اجرای کامل برنامه‌های پیشرفت و تعالی کشور در برنامه‌های ملی و در زمینه‌های دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریت بحران‌ها باید پذیرفت.

عارف با تاکید بر ترویج علم فرماندهی و کنترل از طریق همکاری با نهادهای مختلف بیان کرد: با توجه به پایین بودن شاخص بهره‌وری در کشور، استفاده از علم فرماندهی و کنترل برای ارتقای این شاخص ضروری است.

وی همچنین ضمن قدردانی از پژوهشگران، ارایه دهندگان مقالات، برگزارکنندکان این کنفرانس، اعضای کمیته‌های علمی و راهبردی از میزبانی دانشگاه مالک اشتر تشکر کرد.

230396