رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ازنا:

کتب درسی دیگر رنگی از شهدا ندارند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ازنا گفت: محتوای کتب درسی جدید بسیار ضعیف است. شهدا در کتابهای جدید درسی کم رنگ شدند. آموزشی که دور از تفکرات و آرمانهای ملی و مذهبی باشد آموزش نیست تنها تبلیغ است و بس.

به گزارش پرسون از لرستان، احمد لک رئیس بنیاد شهیدو امور ایثارگران شهرستان ازنا در گفتگو با خبرنگار پروسون گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران چراغ راه و عزت این سرزمین هستند. نباید شهدا را فراموش کرد. سیستم آموزشی گویا با شهدا قهر کرده است. کتب درسی دیگر رنگی از شهدا ندارند. در چاپ و نشر کتب درسی و آموزشی باید بازنگری شود.

وی در ادامه گفت: کتب درسی پانزده سال پیش را با کتب درسی جدید مقایسه کنید تا براحتی ضعف و کمبود های آموزش جدید را دریابید. محتوای کتب درسی جدید بسیار ضعیف است. نظارت فنی و کیفی بر چاپ و نشر جزوات و کتاب های درسی جدید ضعیف است. آموزش که ضعیف باشد خروجی مطلوبی ندارد.

لک افزود: هدف از تضعیف سیستم آموزشی چیست؟ چرا محتوای آموزشی دیگر کیفیت و جذابتی ندارد. شهدا در کتابهای جدید درسی بسیار کم رنگ شده اند. آموزشی که دور از تفکرات و آرمانهای ملی و مذهبی باشد آموزش نیست تنها تبلیغ است و بس.

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان ازنا گفت: در بحث آموزشی باید معرفی منش و راه شهدا باشد چرا که اخلاق و راه شهدا سراسر پند و اندرز است. درس شجاعت، ایمان، اخلاص، حس وطن پرستی و از خود گذشتگی از منش شهدا است که باید در کتب درسی باشد.
در مباحث آموزشی نباید سلیقه گرا باشیم چرا که آموزش یه امر همگانی و سراسری است و به یک تفکر خاص تعلق ندارد.
مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

230362