دبیر هیات کشتی استان همدان:

برگزاری نخستین دوره کلاس دانش افزایی کشتی آلیش

دبیر هیات کشتی استان همدان از برگزاری نخستین دوره کلاس های دانش افزایی کشتی آلیش خبر داد و گفت: این کلاس ۱۲ بهمن ماه به صورت مجازی برگزار می شود.

قاسم ربیعیان دبیر هیات کشتی استان همدان امروز در حاشیه جلسه اعزام بانوان ورزشکار به مسابقات آلیش کشوری در گفتگو با سایت خبری پرسون اظهار کرد: برای شرکت در این مسابقات باید بانوان ورزشکار آمادگی کامل داشته باشند.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا در یکسال گذشته و عدم تمرین ورزشکاران در اردوهای آمادگی مسابقات اگر بدن ورزشکاری آمادگی کافی برای مسابقات نداشته باشد بدن ضرب می بیند و خدای ناکرده منجر به عقب افتادگی ورزشکار تا دو سال دیگر می شود.

دبیر هیات کشتی استان همدان ادامه داد: برای اعزام ورزشکاران به مسابقات آلیش هراسی نداریم اما باید ورزشکاران تعهد بدهند که می توانند جزو نفرات برتر کشوری شوند.

ربیعیان تاکید کرد: برای حضور در مسابقات آلیش بانوان کشور انجام تست کرونا و رضایتمندی اولیا حائز اهمیت است.

وی در خصوص برگزاری نخستین دوره کلاس های مجازی برای دانش افزایی فعالان کشتی آلیش نیز گفت: این کلاس در روز ۱۲ بهمن ماه به صورت مجازی برگزار می شود و قرار است موضوعاتی همچون تغذیه، فیزیولوژی و قوانین و تکنیک های کشتی آلیش تدریس شود.

دبیر هیات کشتی استان همدان خاطرنشان کرد: اطلاعات لازم در خصوص برگزاری کلاس توسط معاونت بانوان فدراسیون در گروه آلیش بانوان کشور بارگزاری شده است.

ربیعیان تصریح کرد: قرار است حکم ابلاغ سرپرستی شهرستان هایی که فاقد نایب رئیس کشتی بانوان هستند پیگیری شود.

زهرا کهزادی نایب رئیس کشتی بانوان استان همدان نیز در خصوص اعزام ورزشکار به مسابقات آلیش کشور بیان کرد: باید نفرات هر وزن در این رشته ورزشی برای اعزام به مسابقات آمادگی خوب و قوی داشته باشند چراکه اعزام هر ورزشکار برای ما هزینه بر است.

وی افزود: نفرات اعزامی به مسابقات کشوری ابتدا برای شهرستان خود و سپس برای استان افتخار قهرمانی را کسب می کنند.

کهزادی یادآور شد: در مهلت ۲۰ روزه اعزام نفرات ورزشکار به مسابقات آلیش کشور باید طی یک اردوی دو روزه مربیان هر شهرستان سطح آمادگی ورزشکاران خود را سنجیده و سپس تصمیم نهایی را ظرف هفته آینده به هیات کشتی استان گزارش کنند.

نایب رئیس کشتی بانوان استان همدان اضافه کرد: این مسابقات در دو گروه سنی ۲۰ تا ۳۴ سال و برای سنین ۱۸ تا ۲۰ ساله همراه با داشتن گواهی در اسفندماه امسال در تهران برگزار می شود.

منیژه فرهانپور-استان همدان

230351