‍ ‍ رئیس هیئت کشتی شهرستان ازنا:

کشتی گیران در لرستان غریب هستند

رئیس هیئت کشتی اداره ورزش و امور جوانان شهرستان ازنا گفت: در لرستان کشتی گیران را نادیده می گیرند و گاهی حقوق آن ها را نمی دهند. خیلی از قهرمانان کشتی لرستان برای امرار معاش مسافر کشی می کنند.

ابراهیم آسترکی رئیس هیئت کشتی اداره ورزش و امور جوانان شهرستان ازنا در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: حضور رئیس فدارسیون کشتی دلیلی شد بر نگرشی نو بر فعالیت کشتی لرستان. خیلی از انتقادهای آقای دبیر بحق و درست بود. کشتی گیران در لرستان غریب هستند. تنها نشاط و اوقات سالم جوانان لرستان ورزش است که مسئولان استانی یه آن بی توجه هستند.

وی افزود: در لرستان کشتی گیران را نادیده می گیرند و گاهی حقوق آن ها را نمی دهند. خیلی از قهرمانان کشتی لرستان برای امرار معاش مسافر کشی می کنند.

رئیس هیئت کشتی ازنا در ادامه گفت: خانه های کشتی باید مرمت شوند و مسابقات جدیدی را برای رونق کشتی در استان و منطقه غرب کشور تدارک ببینیم. پتانسیل های بزرگ و متخصص کشتی لرستان که در سطح ملی فعالیت دارند را باید پای کار بیاوریم و کلاس های استعداد یابی را از شر بگیریم.

آسترکی ادامه داد: شهرستان ازنا درحال حاضر دارای سالن هایی مختصِ کشتی با سیستم گرمایشی میباشد و این درحالیست که پیش تر تنها یک سالن با تعداد کمی تشک فرسوده دایر بود که با پیگیری مسئولان و حامیان ورزش و همچنین درخشش کشتی گیران امروز جایگاه کشتی در شهرستان با رشد پنج برابری همراه بوده و به جایگاه سوم استان نیز ارتقاء یافته است.

اعزام کشتی گیر آزادکار شهرمان فردین بهرام وند به مسابقات جهانی رده نونهالان و کسب عنوان چهارم این مسابقات و همچنین اعزام دو کشتی گیر به مسابقات روز جهانی کودک بنامهای مسعود آسترکی و رضا پولادوند وکسب مقام سوم توسط آقای مسعود آسترکی در این مسابقات مهم از دستاوردهای کشتی این خطه به تازگی بوده است.

آسترکی با تشریح وضعیت کنونی امکانات کشتی ازنا ابراز کرد: سالن های کشتی این شهرستان شامل تربیت بدنی با ۳ تخته تشک،شهید بهشتی با ۳ تخته، روستای دربند با ۲ تخته، شهر مومن آباد با یک تخته تشک و روستای گرجی نیز بایک تخته تشک درحال فعالیتند که البته با پیگیری اخیر مدیریت اداره ورزش و امور جوانان ۲ تخته تشک از اداره کل تحویل، و۵ تخته تشک دیگر نیز از نماینده دوره قبل کیانپور تحویل گرفتیم و همچنین ۳تخته تشک از آموزش وپرورش تامین شد که روی هم رفته ۱۰ تخته تشک برای تمرین و رقابت ۳۰۰ کشتی گیر آزاد و فرنگی مهیا است.

رئیس هیئت کشتی ازنا یادآور شد: جای ذکر دارد از لحاظ سیستم گرمایشی نیز یک دستگاه بخاری فن دار سالنی توسط مدیریت شرکت فروآلیاژ به جامعه کشتی این شهرستان اهدا شده است.

آسترکی نقش مسئولان و مربیان را در سال های اخیر برای ارتقاء کشتی شهرستان مثمرثمر خواند و با اشاره به نام آوران افزود: در رشته کشتی آزاد کسانی که عنوان قهرمانی استان و کشور را دارند عبارتند از محمدرضا آرش، عباس کلهر، احمد آسترکی، فردین بهرام وند، مسعود آسترکی، رضا پولادوند وعرفان پوری که تحت تعلیم پهلوان مختار فتحی می باشند و در ازاد دانشجویی عباس دهقان وعلیرضا گرجی عنوان دارکشوری هستند.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

229854

مطالب مرتبط