کیفیت زندگی ما متاثر از یادگیری است

محسن حاجی میرزایی اظهار داشت: سند تحول رابط ماست و باید در ساحت تربیتی آن تلاش کرد.امروز دانش آموز تک ساحتی به درد ما نمیخواد بلکه دانش آموز باید اخلاق، درک علمی، اقتصادی و .... را بیاموزد.

به گزارش سایت خبری پرسون، افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی باحضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهورامروز در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این نشست حکم ها را به هیات رییسه مجلس دهم دانش آموزی اهدا کرد.

حاجی میرزایی در این نشست گفت: باب ارتباط هیات رییسه مجلس دانش آموزی با بنده ایجاده شده است.از همکارانم خواهان جلسات موثری با اعضای مجلس دانش آموزی در استان‌ها برگزاری شود.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به اعضای مجلس دانش آموزی افزود: شما مورد اعتماد مجلس دانش آموزی هستید مسئولین نمایندگی باید ارتباط شما با دانش آموزان را فراهم کند. همچنین باید بتوانید با مسئولان آموزش و پرورش و نهادهای محلی ارتباط داشته باشید. برای شما آرزوی موفقیت دارم.

به گفته او عرصه حیات نیازمند یادگیری است یادگیری وجه روحانی انسان را تغذیه می‌کند . عرصه یادگیری فراگیرترین عرصه انسانی است.انسان‌ها دائما در حال یادگیری هستیم. کیفیت زندگی ما متاثر از یادگیری است.

حاجی میرزایی ادامه داد:اگر یادگیری به شکل مناسب انجام نشود تبعات ویران کننده ای به دنبال دارد. با انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس دانش آموزی فرصتی برای یادگیری، افزایش توانمندی، فرصت توانایی تعاملی، چگونگی پیگیری امور، تمرین دموکراسی، مشارکت در امور مختلف ،تمرین پرسشگری ، پیگیری هوشمندانه مسائل،تمرین شنیدن و ... ایجاد شده است.

او افزود: امروز یکی از مشکلات در جامعه ما ناتوانی در گفت و گوهای اثربخش است. این مقوله نیازمند کسب مهارت است.اجلاس دانش آموزی موقعیت یادگیری و تربیتی را ایجاد می کند. این مجلس میدان عمل برای فردا خواهد بود.

به گفته او سند تحول رابط آموزش پرورش است و باید در ساحت تربیتی آن تلاش کرد. امروز دانش آموز تک ساحتی به درد ما نمی‌خواد بلکه دانش آموز باید اخلاق، درک علمی، اقتصادی و .... را بیاموزد. این هم یکی از میثاق های جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال طرحی را برای افزایش بلوغ اجتماعی در جامعه اجرا کردیم که نقش مهمی را در جامعه نقش آفرینی می‌کند. امروز ۲۳هزار و ۳۸۰ نماینده در اجلاس دانش آموزی حضور دارند.بایدبستری فراهم شود که این افراد بتوانند فعالیت کنند.

وی در پایان افزود: به مشارکت مجلس دانش آموزی نیازمند هستیم و همچنین خلاقیت و افکار شما را خریداریم.

230249

مطالب مرتبط