تکرار الودگی هوا در اراک

افزایش دی اکسید گوگرد، هوای اراک را برای همه گروه‌ها ناسالم کرد

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک روز یکشنبه با افزایش دی اکسید گوگرد در هوا، برای همه گروه‌ها در شرایط ناسالم است.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، علیرضا محرابیان گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز (یکشنبه) در شرایط سالم قرار داشت.

وی بیان کرد: از ساعت ۱۰ صبح آلاینده های هوا در حال افزایش بود و شاخص آن به ۱۱۶ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس بود اما از ساعت ۱۳ شاخص به ۱۵۴ رسیده که نشانگر وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: آلاینده اصلی ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون و دی اکسید گوگرد است.

محرابیان توصیه کرد: انتظار است به دلیل عوارض خطرناک گوگرد بر سلامتی، مردم تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند و از حضور در فضای باز و انجام فعالیت های سنگین بپرهیزند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ روز کامل برای گروه‌های حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌ها و ۲۵ روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به ۶ دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقیسم می‌شود.

229713