با حضور قرمزها در سید اول؛

احتمال رویارویی شجاع خلیل زاده با پرسپولیس قوت گرفت

پرسپولیس تهران به عنوان قهرمان لیگ ایران، در سید اول برای قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا قرار می‌گیرد و با این شرایط احتمال رویارویی شجاع خلیل زاده با تیم سابقش وجود دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، اخبار غیررسمی حاکی از آن است که ای اف سی این بار قصد دارد این بار قرعه کشی را نه بر اساس کشورهای شرکت کننده بلکه بر مبنای نحوه صعود تیم ها به لیگ قهرمانان قرعه کشی کند و به همین خاطر سید بندی نیز انجام می‌شود. هرچند که دوباره امکان هم گروهی تیم ها از یک کشور وجود ندارد.

نکته مهم این است که برای اولین بار لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۴۰ تیم برگزار می‌شود و ای اف سی کاپ نیز ۳۹ عضو در فصل جاری خواهد داشت و در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا بزرگترین تورنمنت های باشگاهی خود را به انجام خواهد رساند.

در سید اول قهرمانان لیگ ایران، قطر، امارات و عربستان حضور خواهند داشت به همراه یک تیم دیگر؛ یعنی پرسپولیس، الدحیل و السد، الشارجه و الهلال. نکته مهم این که باتوجه به تعطیلی لیگ امارات، مسئولان این کشور تصمیم گرفتند که چهار نماینده سال ۲۰۲۰ را برای نمایندگی از لیگ این کشور در فصل جدید نیز معرفی کنند.

در سید دوم، نایب قهرمان یا قهرمان جام حذفی این چهار کشور دیده می‌شوند؛ تراکتور که پس از سه سال به این رقابت ها برگشته به همراه شباب اهلی که دو سال پیش قهرمان جام حذفی شد و همچنین النصر نایب قهرمان لیگ حرفه ای عربستان به همراه الاهلی حضور دارد و الریان قطر که با حضور شجاع خلیل زاده تیم جذابی برای فوتبال دوستان ایرانی محسوب می‌شود.

حضور الریان در سید دوم، احتمال هم گروهی این تیم با پرسپولیس را به وجود می‌آورد. در واقع 25% احتمال دارد که پرسپولیس با الریان قطر هم گروه شود.

در سید سوم دو تیم همنام استقلال حضور دارند و بنابراین احتمال هم گروهی آن ها وجود نخواهد داشت. به جز آبی های تهران و دوشنبه، الوحده امارات و پاختاکور ازبکستان نیز حضور دارند. نماینده ازبک با قهرمانی در لیگ این کشور توانست به آسیا راه یابد. تیم دیگر این سید گوای هند است که برای اولین بار با قهرمانی در لیگ این کشور جواز حضور در بزرگترین تورنمنت قاره ای را می‌گیرد.

در سید چهارم به جز الشرطه که قهرمان عراق است، چهار تیم دیگر با پلی آف مشخص خواهند شد. فولاد ایران نیز برای صعود به مرحله گروهی باید این امارات را شکست دهد.

گروه مرگ ممکن است با حضور الدحیل، النصر، استقلال ایران و العین امارات تشکیل شود یا این که با حضور پرسپولیس، الریان، پاختاکور و العین این گروه به وجود بیاید.

همچنین برای سرخابی های پایتخت احتمال گروه ساده نیز وجود دارد. برای پرسپولیس هم گروهی با شباب اهلی، استقلال تاجیکستان و الشرطه عراق ممکن است گروه ساده ای به نظر بیاید. برای استقلال نیز هم گروهی با شارجه، الاهلی و الشرطه بهترین قرعه ممکن است.

سید اول: الدحیل قطر، الهلال عربستان، پرسپولیس ایران، شارجه امارات، السد قطر

سید دوم: النصر عربستان، تراکتور ایران، شباب الاهلی امارات، الریان قطر، الاهلی عربستان

سید سوم: پاختاکور ازبکستان، الوحده امارات، اف سی گوای هند، استقلال ایران، استقلال تاجیکستان

سید چهارم: الشرطه عراق، ۴ تیم برنده پلی آف

منبع: ورزش سه

229451

مطالب مرتبط