سرپرست سازمان صنعت و معدن لرستان:

کارخانجات نساجی بروجرد یکی از بازوهای اصلی اقتصاد استان است

سرپرست سازمان صنعت و معدن لرستان گفت: صادرات کارخانجات نساجی بروجرد اقتصاد لرستان را رونق بخشیده است. محصولات پارچه ای این مجموعه از مرغوب ترین تولیدات کشور است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

بختیار رازانی سرپرست سازمان صنعت و معدن لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: کارخانجات نساجی بروجرد یکی از بازوهای اصلی اقتصاد استان لرستان است. محصولات پارچه ای این مجموعه از مرغوب ترین تولیدات کشور است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود. این مجموعه صنعتی مشکلات اقتصادی و تجهیزاتی دارد که باید هرچه زودتر با همکاری بخش خصوصی و دولتی رفع شود.

وی افزود: مدیران قبلی این مجموعه با استخدام نیروی غیر تخصصی باعث بوجود آمدن مشکلاتی در روند تولید این مجموعه شده اند. جابجایی بین مدیران و وارد کردن بحث مدیریتی این مجموعه به مسائل سیاسی یکی دیگر از روند کند شدن تولید و صادرات این مجموعه صنعتی استان شده است.

رازانی در ادامه گفت: ۹۲ درصد واحدهای تولیدی کشور از دسته صنایع کوچک و متوسط هستند و این میزان در لرستان ۹۷ درصد است.

سرپرست سازمان صنعت و معدن لرستان ادامه داد: تنها سه درصد واحدهای صنعتی لرستان در ردیف صنایع بزرگ قرار دارد که کارخانجات نساجی بروجرد از جمله صنایع بزرگ استان محسوب می‌شود.

رازانی در ادامه با بیان اینکه امکان‌سنجی و مکان‌یابی کارخانجات نساجی بروجرد مزایای ارزشمندی دارد، ابراز داشت: پلی‌استر و پنبه از مزیت‌های نسبی کشور است که کارخانه نساجی بروجرد این مهم را تحقق بخشیده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کارخانجات بزرگ به جای کاربر بودن بیشتر سرمایه‌بر هستند، خاطرنشان کرد: با این وجود صنایع نساجی بروجرد از صنایع کاربر محسوب می‌شود و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد است.

رازانی بیان داشت: نساجی بروجرد تاکنون برای بیش از ۹۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده که کمک بزرگی به رفع بیکاری در استان کرده است.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

229244

مطالب مرتبط