رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

محصولات نساجی به 12 کشور جهان صادر می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: محصولات نساجی استان به 12 کشور صادر می‌شود.

تصویر محصولات نساجی به 12 کشور جهان صادر می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ناصر فغفوری اظهار کرد: استان زنجان در بحث ریسندگی، رنگرزی و بافندگی در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه اقدامات قابل توجهی در راستای گسترش واحدهای نساجی صورت گرفته است، ادامه داد: هم اکنون 89 واحد نساجی در استان زنجان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره نساجی در استان تصریح کرد: با وجود واحدهای ریسندگی، پنبه پاک‌کنی، بافندگی، رنگرزی، چاپ و دوخت و دوز شاهد تکمیل زنجیره نساجی در استان هستیم.

فغفوری ادامه داد: بیش از ۲.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی استان سهم بخش صنعت نساجی است و سهم استعداد تجارت خارجی استان در بازه ۱۰ ساله در حوزه صنعت نساجی بر اساس نقشه راه تجارت خارجی بیش از ۳.۵ درصد تجارت استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان درباره صادرات محصولات این صنعت از استان عنوان کرد: تولیدات نساجی استان به ۱۲ کشور دنیا صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های برتر در حوزه صنعت نساجی است، ادامه داد: این استان در بحث ریسندگی، رنگرزی و بافندگی در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد.

فغفوری با بیان اینکه توسعه صنعت نساجی در استان با مشکلاتی مواجه بوده است،گفت: سرمایه در گردش، مالیات بر ارزش‌افزوده و فرسودگی برخی از ماشین‌آلات از مشکلات عمده صنعت نساجی در استان است.

منبع: فارس

301984

مطالب مرتبط