مقصد عمده صادرات زنجان کشور عراق است

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با عنوان اینکه درصد بالایی از صادرات استان زنجان مربوط به کشور عراق می باشد، افزود: اتاق بازرگانی بر این است که صادرات این استان به کشور عراق را به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برساند.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: طی ۹ ماه گذشته صادرات کالا از استان زنجان به کشور عراق ۱۴ درصد از سهم صادرات استان را تشکیل داده که وزن خالص آن ۳۷ میلیون تن بوده است.

وی افزود: بیشترین سبد کالای صادراتی استان هم مربوط به روی است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ترانسفور ماتور، کاغذ، شیر، رب گوجه فرنگی، پلمیر و کشمش طی امسال به کشور عراق صادر شده است، گفت: این استان ارتباط تجاری بسیار خوبی با کشور عراق دارد.

یگانه فرد بابیان اینکه زنجان جزو استان‌های لجستیک شمالغرب کشور است، ادامه داد: این استان بیش از یک درصد جمعیت ایران را در برگرفته است.

وی گفت: درصد بالایی از صادرات استان زنجان مربوط به کشور عراق می باشد و برنامه اتاق بازرگانی استان زنجان بر این است که صادرات این استان به کشور عراق را به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برساند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه افزایش این میزان صادرات سه برابر صادرات فعلی استان زنجان به کشور عراق است، افزود: بیماری کرونا ارتباطات تجاری را دچار مشکل کرده است.

یگانه فرد ادامه داد: در جلسات شورای گفتگو براساس نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان ظرفیت‌های استانی در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، شیلات، کشمش، زیتون، بورس و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: ظرفیت‌های بازار شهر کربلا و عراق بررسی خواهد شد تا شاهد افزایش صادرات استان زنجان از ۲۸ میلیون دلار به ۱۰۰ میلیون دلار باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: در رابطه با کار با کشور ارمنستان نیز مکاتباتی صورت گرفته و این کشور می‌تواند هدف بعدی استان زنجان در نقشه راه تجارت خارجی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

229092