انصاری:

شهروندان باید هوای با کیفیت را مطالبه کنند

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: شهروندان باید با مطالبه گری و کنشگری در حوزه محیط زیست هوای مطلوب را از مدیران مطالبه کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، شینا انصاری امروز در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک شهر تهران با بیان این‌که به رغم داشتن قانون و آیین‌نامه‌های مختلف هنوز هوای آلوده در شهر تهران داریم، به نقش و مسئولیت اجتماعی شهروندان اشاره و اظهار کرد: اتفاقا تجربیات موفق شهرهای دنیا در حوزه کاهش آلودگی هوا نشان می‌دهد که عزم و اراده مردم در کنار دستگاه‌های حاکمیتی منجر به نتیجه مطلوب شده است.

وی با بیان این‌که نقش مطالبه گری و کنشگری شهروندان می‌تواند به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش آلودگی هوا و غیره منجر شود، تصریح کرد: می‌توان با آگاهی بخشی، پرسشگری و مداخله در تصمیم گیری منجر به کاهش معضلات زیست محیطی شد و امید است این برنامه بتواند شهروندان کنشگر و مطالبه گر را تشویق کند تا مطالبه‌گر کاهش آلودگی هوا باشند که البته این مساله نافی نقش مسئولان نیست.


بیشتر بخوانید؛

قانون هوای پاک مجری و متولی مشخصی ندارد


مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری اضافه کرد: راهکار اصلی در آلودگی هوا در شهرهای بزرگ عزم و اراده حاکمیت و دستگاه‌های متولی در اجرای تکالیف قانون هوای پاک و غلبه تفکر شهروندی و مسئولیت پذیری در قبال شهر از سوی شهروندان است.

منبع: ایسنا

229017