رئیس پلیس راه استان همدان خبر داد:

افزایش ۷ درصدی ترددهای برون شهری با لغو محدودیت ها

رئیس پلیس راه استان همدان از افزایش ۷ درصدی ترددهای برون شهری در جاده های استان خبر داد و گفت: لغو محدودیت ها منجر به تردد بیش از یک میلیون و ۲۴۸ هزار خودرو در جاده های استان شده است.

رضا عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان در گفت و گو با سایت خبری پرسون گفت: با شیوع ویروس کرونا و پیش بینی محدودیت هایی برای جلوگیری از مسافرت و انتقال بیماری، جاده های این استان خلوت و میزان سوانح نیز تا ۴۰ درصد کاهش یافت.

عزیزی افزود: اما به مرور زمان به ویژه از زمان لغو محدودیت های بین استانی پیش بینی شده شاهد افزایش حجم ترددها در جاده های برون شهری این استان هستیم، گویا مردم وجود بیماری کرونا را به طور کامل فراموش کردند.

رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: در سه روز منتهی به پایان هفته گذشته یک میلیون و ۲۴۸ هزار تردد از جاده های این استان صورت گرفت که نسبت به زمان مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است و با در نظر گرفتن ۲ روز گذشته به واسطه تعطیلی روز یکشنبه به طور حتم این رقم بیشتر نیز می‌شود.

عزیزی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته دو سانحه جرحی در مسیرهای برون شهری این استان رخ داده است که در سانحه نخست پنج سرنشین پژو پارس بر اثر واژگونی این خودرو در جاده کبودارهنگ - زنجان مصدوم شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

وی افزود: همچنین یک سانحه دیگر در گردنه اسدآباد رخ داد که بر اثر برخورد رخ به رخ دو دستگاه خودرو سواری سه نفر مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

عزیزی خاطرنشان کرد: استان همدان در مجموع دارای پنج هزار و ۴۳۸ کیلومتر راه ارتباطی شامل ۸۵ کیلومتر آزاد راه، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستایی است.


بیشتر بخوانید؛

کندی تردد در جاده های کردستان

افزایش ۰.۶ درصدی تردد در محور‌های برون شهری


رئیس پلیس راه استان همدان یادآور شد: ۳۰۶ نفر در ۲۴۸ فقره سانحه رانندگی محورهای ارتباطی استان در هشت ماه سال گذشته جان خود را از دست دادند که این آمار در هشت ماه امسال به ۱۸۳ فقره تصادف و فوت ۲۱۸ نفر کاهش یافته است.

منیژه فرهانپور-استان همدان

228778