«تَن تَن» رکوردِ حراج کتاب‌های مصور دنیا را شکست

یک نقاشی از مجموعه کمیک «تَن تَن» به قیمت سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار چکش خورد و رکورد بالاترین رقم حراج هنر در کتاب‌های مصور را شکست.

به گزارش پرسون، یک نقاشی از مجموعه کمیک تَن تَن اثر هرژه، تصویرگر مشهور بلژیکی، روز پنجشنبه (۲۵ دی ۹۹) در یک حراجی به قیمت نهایی سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار چکش خورد و رکورددار گرانترین اثر هنری در دنیای کتابهای مصور شد.

این نقاشی آبرنگ و گواش متعلق به سال ۱۹۳۶ که تَن تَن و سگش را در حالی که در یک کوزه چینی پنهان شده‌اند به تصویر می‌کشد، توسط حراج خانه آرت کیوریال در یک حراجی آنلاین به فروش رسید.

هرژه این نقاشی را برای طرح روی جلد نیلوفر آبی (Le Lotus bleu) پنجمین کتاب از مجموعه کتابهای مصور ماجراهای تن‌تن و میلو کشیده بود که در سال ۱۹۳۶ منتشر شد. این مجموعه کمیک که اولین بار توسط انتشارات ونوس در ایران منتشر شد، داستان سفرهای تن تن در چین در جریان حمله سال ۱۹۳۱ این کشور به ژاپن را روایت می‌کند.


بیشتر بخوانید؛

کشف نقاشی های ۱۲ هزار ساله در کلمبیا

جشنواره‌های فیلم‌نامه کوتاه و نقاشی در کازرون برگزار می‌شود


چاپ رنگی طرح پیچیده این نقاشی آن زمان برای لوییس کسترمن، ناشر کتاب، پرهزینه و گران بود بنابراین وی این طرح را رد کرد و هرژه آن را به ژان پُل، پسر هفت ساله کسترمن، هدیه داد. ژان پل هم آن را تا کرد و در کشویش گذاشت. این اثر پس از چند سال هفته گذشته به حراج گذاشته شد و با وجود خطوط به جا مانده از تا شدن، به قیمتی باورنکردنی به فروش رسید.

رکورد قبلی فروش آثار هنری در کتابهای مصور نیز متعلق به اثری دیگر از هرژه بود و در دستان حراج خانه آرت کیوریال قرار داشت. این رکورد از سال ۲۰۱۴ و پس از فروش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی یک صفحه از نقاشی‌های شخصیت تَن تَن ثبت شد.

228724

مطالب مرتبط