‍ رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی لرستان:

لرستان یکی از موفق ترین استانها در کنترل شیوع کرونا بوده است

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی لرستان گفت: مدیریت دقیق مردم و اجرای اصولی محدودیت های ویژه کرونا اثرگذارترین دلیل این موفقیت است. شهرهای لرستان روزهای بحرانی را پشت سر گذاشته اند. امیدواریم مردم روزهای قرمز را فراموش نکنند. 

محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: لرستان یکی از موفق ترین استانها در کنترل شیوع کرونا بوده است. نباید فراموش کنیم چه روزهایی را مدیریت کردیم. مدیریت دقیق مردم و اجرای اصولی محدودیت ها اثرگذار ترین دلیل این موفقت است.

نیکبخت افزود: شهرهای لرستان روزهای بحرانی را پشت سر گذاشته است و امیدواریم مردم روزهای قرمز را فراموش نکنند.

وی در ادامه گفت: ۷۷ درصد موارد قطعی ابتلا به کرونا، ۷۵ درصد موارد بستری و ۸۱ درصد کاهش تعداد مرگ پس از اجرای طرح های مختلف بهداشتی را شاهد هستیم. بروجرد بهترین شهر در اجرای برنامه های بهداشتی بود و خرم آباد از سیکل برنامه ها جا ماند.


بیشتر بخوانید؛

درخشش نمایندگان لرستان در همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی


نیکبخت ادامه داد: طرح شهید سلیمانی از آذرماه شروع و در دی‌ماه پوشش سراسری پیدا کرد، در آبان‌ماه که طرح را نداشتیم ۱۷۶ نفر بستری می‌شدند، حال اینکه در آذر این آمار نصف و طی دی ماه به ۴۳ نفر کاهش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان اثرات طرح شهید سلیمانی را بسیار موثر خواند و افزود: گاهی از نظر مبتلایان رتبه دوم کشور بودیم، با این وجود با اجرای طرح سهید سلیمانی این آمار تقلیل یافته است.

نیکبخت بیان داشت: این روزها و با کاهش آمارها گویی حساسیت‌زدایی شده و شهروندان مراقبت‌های لازم را ندارند، انتظار می‌رود محدودیت‌ها همچون عدم بازگشایی مدارس تا عید ۱۴۰۰ ادامه یابد تا بتوان مراقبت‌ها را نهادینه کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از استخدام ۸۲۵ نفر در این مجموعه خبر و ادامه داد: آزمون این استخدامی در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و پذیرفته‌شدگان در دانشگاه و زیربخش‌های علوم‌پزشکی به کار گرفته خواهند شد.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

228666