اعتراض به واگذاری تنها زمین فوتبال گلستان به بخش خصوصی+فیلم

اداره ورزش علی رغم مخالفت جدی شورای گلستان تصمیم دارد بزودی مدیریت تنها زمین چمن فوتبالی که در اوج ناتوانی همین اداره خشک بود اما با پول مردم مظلوم گلستان دوباره احیا شد را به بخش خصوصی واگذار کند!

به گزارش سایت خبری پرسون از بهارستان، در پی این اقدام امروز، یکی از تیم های فوتبال شهر گلستان بنر به‌دست مقابل فرمانداری بهارستان نسبت به این اقدام دست به اعتراض زدند و از فرماندار عاجزانه خواستار رسیدگی به این مسئله را شدند.

بعد از این همه سال معطلی برای زنده شدن این زمین چمن و صرف هزینه های هنگفت از جیب مردم، حالا چرا این زمین چمن باید تبدیل به فرصتی برای کاسبی یک عده شود تا حسرت آن روی دل فوتبالی های شهر بماند.

در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی و آیین نامه ماده 88 اماکن ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان در برخی استانها اقدام به واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی، از طریق مزایده کرده اند.

با ادامه خصوصی سازی سالنهای ورزشی و اجاره دادن سالنها به بخش خصوصی نمی توان ورزش را ادامه داد زیرا این موضوع مانع بزرگی بر سر راه توسعه ورزش همگانی که جزء برنامه سازمان ورزش کشور است خواهد شد.


بیشتربخوانید؛

کرونا ۵۰۰ میلیارد ریال به اماکن ورزشی خسارت زد


تضعیف ورزش همگانی، پیشرفت ورزش قهرمانی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد از این رو باید قوانین مربوطه اصلاح شود.

هیئتهای ورزشی برای تامین هزینه های سالن مجبورند شهریه خود را اضافه کنند و افزایش هزینه ها به رغم کاهش استقبال مردم از ورزش، پشتوانه سازی مالی هیئتهای ورزشی را دچار مشکل کرده که در این خصوص تربیت بدنی باید به دنبال راه حل باشد.

جمعی از کارشناسان ورزشی معتقدند که خصوصی سازی سالنهای ورزشی و عدم وجود حمایت مالی از جمله مشکلات پیش روی اغلب رشته های ورزشی کشور است.

آنان خصوصی سازی سالنهای ورزشی، عدم وجود امکانات مالی برای اجاره سالن و کمبود سالن ورزشی را از مشکلات تیمهای بدون حامی مالی می دانند.

واگذار شدن سالنهای ورزشی به بخش خصوصی ورزشکاران بیشتر رشته ها را برای انجام تمرین مداوم با مشکل روبرو کرده و ورزشکاران برای تمرین با محدودیت وقت مواجه هستند.

مهدیزاده استان تهران

228618