پاس کاری بین مسئولان، آلودگی هوا را تشدید کرده است؛

متهم اصلی آلودگی هوای اصفهان چه کسی است؟!

یادداشت/ اصفهان از ابتدای هفته تاکنون وضعیت هشدار و خطرناکی را طی می کند که تنها و بزرگترین علت حل نشدن آلودگی هوا هم، پاس کاری بین مسئولان است.

به گزارش سایت خبری پرسون، مطابق با مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، امروز وضعیت آلودگی هوای کلانشهر اصفهان در تمامی ایستگاه های سنجش قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا روی ۱۶۵ ثبت شد.

با وجودی که تحقیقات علمی در حوزه شناخت علل و عوامل آلودگی هوا در اصفهان صورت گرفته است اما علت اینکه تا کنون شاهد برخوردی جدی در این زمینه نبوده ایم این است که مجریان و متولیان استان هنوز در اینکه چه کسی مسئول برخورد با متخلفین آلودگی هوا است، به توافق نرسیده اند.


بیشتر بخوانید؛

آیت‌الله جنتی از وضعیت آلودگی هوا ابراز نگرانی کرد

باران هوا را شفاف کرد اما موضوع آلودگی را نه!


مدیر بحران استانداری اصفهان، محیط زیست استان را مسئول پاسخگویی می داند، مدیر کل محیط زیست استان اصفهان نیز مطابق با قانون، صمت را مسئول برخورد با متخلفین معرفی کرده است.

حشمتی در این ارتباط می گوید: در شعاع 50 کیلومتری اصفهان بالغ بر 150 کارخانه غیر مجاز فعالیت دارند.

وی تعطیلی کوره های آجر پزی را موقت خواند و افزود: اینکه برخورد موقتی با عواملی آلودگی هوا در اصفهان شود، کارساز نخواهد بود.

میانگین کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمدآباد ۱۷۹، خیابان پروین ۱۵۸،خیابان‌ رودکی ۱۵۷،خیابان استانداری ۱۷۳، بزرگراه شهید خرازی ۱۶۰، رهنان ۱۵۵، خیابان کاوه ۱۶۷، فلکه فیض ۱۶۳،خیابان میرزا طاهر ۱۶۰ ،کرد آباد ۱۸۴، ورزشگاه میثاق ۱۶۲، مادی فرشادی ۱۶۰ است که در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروههای سنی قرار دارد.

228394