نگاه سمبلیک مسئولان به هوای پاک در اصفهان؛

هوای ناپاک اصفهان در هفته هوای پاک یک هشدار جدی است

با وجودی که در هفته هوای پاک قرار داریم اما تمام هفته یه هوای ناپاک اختصاص یافته بود که نشان از یک نگاه سمبلیک به هوای پاک از سوی مسئولان است.

به گزارش سایت خبری پرسون، با وجودی که به روز 29 دیماه و روز هوای پاک نزدیک می شویم اما بیش از یکماه است که مردم اصفهان هوای ناسالم و ناپاک را استشمام می کنند و این نشان از نگاه سمبولیک مسئولان به هوای پاک است.

میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان از ۲۴ ساعت گذشته تا ۸ صبح امروز شنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۰ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قراردارد.

مدیر امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان در این ارتباط اظهار داشت: میانگین کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمدآباد ۱۴۳، خیابان پروین ۱۱۳،خیابان‌ رودکی ۱۱۵،خیابان استانداری ۱۴۲ و بزرگراه شهید خرازی ۱۳۵ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.


بیشتر بخوانید؛

دستگاه‌ها طبق خوداظهاری خودشان به قانون هوای پاک عمل نکرده‌اند​


بابک صادقیان بیان داشت: همچنین براساس اعلام این مرکز، میانگین کیفی هوا در شهرستان‌های شاهین شهر با شاخص ۸۶، خمینی‌شهر با شاخص ۹۷ و نجف آباد با شاخص ۹۹ در وضعیت زرد قرار دارند.

وی ادامه داد: شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.در جدول زیر رنگ های قراردادی برای هر گروه وضعیت هوا نشان داده شده است.

228632