پرسون بررسی کرد؛

بلاگری شغلی نوظهور با درآمد روزانه 100 میلیون!

یک کارشناس رسانه گفت: مردم جامعه از مشکلات شدید اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بیکاری رنج می برند به همین علت از بیکاری و اوقات فراغت زیاد وارد سایت های قمار می شوند تا گذر وقت و کسب درآمد کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، خبر درآمدهای صدمیلیونی روزانه بلاگرها در فضای مجازی دست به دست می شود و به تازگی یکی از بلاگرها برای فرزندی که هنوز متولد نشده صفحه ای ساخته که بیش از 150 هزار عضو فعال دارد! بلاگری شغلی نوظهور اما پردرآمد است.

با ورود اپلیکیشن اینستاگرام به دنیا، مشاغل جدید نیز وارد عرصه بازار کار شدند. در همین دهه گذشته کسی فکرش را نمی کرد از طریق فضای مجازی بتوان میلیون ها تومان درآمد زایی کرد.

برخی از این صفحات که دنبال کننده میلیونی دارند، درآمد ماهیانه آن ها میلیاردی است. این صفحات در مسایل گوناگون از مد و سبک زندگی تا طنز فعالیت دارند.

خیلی از این بلاگرها به دنبال کننده هایشان اجازه می دهند که وارد حریم خصوصی آن ها شوند. دنبال کردن نوع پوشش، غذا خوردن، وسایل زندگی و تفریح و سفر بلاگر برای برخی از مردم جذاب بوده و بلاگر ها نیز از لحظه های زندگیشان فیلم و عکس ثبت می کنند و در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند.

بسیاری از بلاگرها در تلاش هستند تا دنبال کننده های خود را افزایش دهند برخی از آنها با دوستی با یکدیگر و تبلیغ بلاگری دیگر این افزایش دنبال کننده را بدست می آورند یا در ابتدا هزینه های کلان می کنند تا بتوانند در شبکه اجتماعی مشهور شوند یا حرکات غیرمتعارف انجام می دهند که دنبال کننده بدست آورند.

خبرنگار اجتماعی پرسون، در بررسی های آماری از قیمت تبلیغات این بلاگر ها اینگونه اعلام شد که بلاگرها درآمد ماهیانه ده ها و صدها میلیونی دارند به همین دلیل حاضرند در مقابل آسیب هایی که به زندگی آن ها وارد می شود مقاوم باشند.

جلال فیاضی کارشناس رسانه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پرسون در خصوص موضوع مطرح شده اظهار داشت: امروزه در دوران شهروندخبرنگاری به سر می بریم. یعنی هر فرد با ایجاد یک صفحه اجتماعی می تواند یک خبرنگار تلقی شود. معمولا شهروندخبرنگار با اصول خبرنویسی و سواد رسانه ای آشنا نیست و هر مطلب و محتوایی را از جنبه سرگرمی و خبری در فضاهای مختلف مجازی بارگزاری می کند.

فیاضی بیان کرد: عموم افراد جامعه برای سرگرمی در این صفحات حضور دارند و گذر وقت می کنند. آموزش سواد رسانه ای از ضرورت های هر جامعه ای است. آموزش سواد رسانه ای با سواد عادی متفاوت است. در سواد رسانه ای باید از شیوه هایی استفاده شود که کاربردی و مطابق با نیازهای کاربران فضای مجازی باشد و آموزش های رسمی سواد رسانه ای مسئولین هیچ گونه اثری ندارد.


بیشتر بخوانید؛

هشدار رئیس پلیس فتای پایتخت درباره فروش فالوور در اینستاگرام

ماجرای لایو جنجالی بلاگر معروف ایرانی که وزیر ارتباطات به آن واکنش نشان داد


قمار 400 هزارنفر کاربر در فضای مجازی

وی مطرح کرد: طبق اعلام رئیس مرکز فضای مجازی 400هزار نفر کاربر در فضازی مجازی قمار بازی میکنند. این آمار نشان از حجم بالا کلاهبرداری در این فضا دارد که مردم از طریق سواد رسانه ای باید با این فضا آشنا شوند و این آموزش باید از طریق بلاگرها انجام شود زیرا مردم به حرف آنها توجه می کنند و به نصیحت مستقیم مسئولین اعتنایی نمی کنند.

این کارشناس رسانه افزود: مردم جامعه از مشکلات شدید اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بیکاری رنج می برند به همین علت از بیکاری و اوقات فراغت زیاد وارد سایت های قمار می شوند تا گذر وقت و کسب درآمد کنند.

فیاضی بیان کرد: مسئولین در این زمینه باید با حساسیت بالا وارد عمل شوند زیرا این گونه اقدامات امکان واکنش منفی مردم را دارد. به طور مثال مسدود کردن و فیلتر کردن تلگرام آثار و واکنش منفی داشت و کاربران تلگرام بیش از قبل افزایش یافتند. یا برای فیلتر اینستاگرام طبق گفته رئیس مرکزی فضای مجازی باید اپلیکیشنی همانند اینستاگرام با قابلیت بالا ساخته شود تا مردم به اختیار خود اپ داخلی را انتخاب کنند. پس در این زمینه مسئولین باید به روش غیر ستقیم وارد عمل شوند.

وی در پاسخ به سوال، در خصوص آموزش سواد رسانه ای به نقش بلاگرها اشاره کردید ولی در عمل بلاگرها بیشتر به دنبال تبلیغات و درآمد هستند. گفت: بلاگرهایی وجود دارند که صدها هزار فالوور دارند و مبالغ هنگفتی را برای تبلیغات می گیرند اما در کنار آنها بلاگرهای مفیدی هم وجود دارند که هدف آنها آموزش و مفید بودن است. مسئولین باید به این بلاگرها توجه ویژه کنند.

این کارشناس رسانه در ادامه ضمن اشاره به سطح آموزشی سواد رسانه ای در کشور گفت: مرکز رسانه ای دیجیتال دبیر خانه اختصاصی در زمینه آموزش سوادرسانه ای تشکیل داده که تولیداتی داشته است و این تولیدات گاهی در شبکه های تلویزیونی هم منتشر می شود. اما هنوز این کار درابتدای راه و فراگیر نشده و هم زمینه‌های تأثیرپذیری آن بالا نرفته است و حتما این کار باید با بررسی‌های دقیق تر و جامعه شناختی و رسانه‌ای پیش رود.

228209