رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج:

فوت 18 شهروند سنندجی در حوادث شهری/1256 عملیات نجات و اطفاء حریق

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در عملیات‌های امداد و نجات صورت گرفته در 9 ماهه امسال 46 نفر از شهروندان سنندجی دچار آسیب دیدگی شده و 18 نفر نیز جان باخته‌اند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سهیل فضل وزیری؛ رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان آتش نشانی بعنوان یکی از سازمان‌های امدادی آمادگی لازم را برای امداد رسانی به شهروندان در زمان بروز حوادث دارد.

وی از انجام یک هزار و 256 عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 820 عملیات اطفاء حریق و 436 عملیات نیز مربوط به امداد و نجات بوده است.

فضل وزیری اظهار داشت: از 820 عملیات اطفاء حریق، 540 مورد مربوط به فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل، 87 مورد خودرو و ماشین آلات، 85 مورد مسکونی، 37 فقره مختص به ضایعات و زباله، 19 مورد تجاری، 10 فقره انبار، 4 مورد اداری، صنعتی 4 فقره، مراکز تجمعی و واحدهای آموزشی 4 مورد، تاسیسات شهری 2 مورد، مراکز بهداشتی و درمانی یک مورد و 27 فقره نیز به سایر موارد بوده است.


بیشتر بخوانید؛

انبار وسایل کشاورزی در بیجار طعمه حریق شد/تلاش 2 ساعته نیروهای آتش نشانی برای مهار آتش

آتش نشانی عملیات جستجوی تمساح در دریاچه چیتگر را آغاز کرد/ شهروندان به دریاچه نزدیک نشوند


وی افزود: 436 عملیات امداد و نجات انجام شده در 9 ماهه امسال شامل 246 مورد گرفتن حیوانات موذی و وحشی، 58 مورد گیرکردن در آسانسور، 36 مورد تصادف، 35 فقره گیرکردن انگشتر، 14 مورد رفع آبگرفتگی و سیلاب، 12 مورد ریزش آوار، 4 مورد انفجار گاز، 4 مورد عملیات غواصی، ریزش چاه و سقوط در چاه 3 مورد، خفگی و گازگرفتگی 2 مورد، سقوط اشیاء و اجسام یک فقره و 21 فقره سایر عملیات های امداد و نجات بوده است.

فضل وزیری تصریح کرد: در عملیات‌های امداد و نجات صورت گرفته در 9 ماهه امسال 46 نفر از شهروندان دچار آسیب دیدگی شده و 18 نفر نیز جان باخته‌اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در پایان سخنان خود تاکید کرد: در این بازه زمانی با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری دوره‌های آموزشی به شدت کاهش یافته و تنها 60 نفر تحت آموزش درون سازمانی و 160 نفر نیز به صورت برون سازمانی آموزش دیده‌اند.

شفیعی ـ استان کردستان

228179