ریاست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

معرفی کرمانشاه برای مرکزیت دپو کالاهای هلال احمر در غرب کشور

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: باید یک مرکز آموزش تخصصی برای غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی شود و امکانات و تجهیزات هلال احمر کرمانشاه به ‌روز شود، و به عنوان مرکزیت دپو کالاهای مورد نیاز هلال احمر در غرب کشور معرفی شود.

کرمانشاه_ پرسون؛ دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه با اشاره به بازدیدی که صبح امروز از مناطق زلزله زده استان داشتند، اظهار داشت: کمتر جایی از شهرهای زلزله زده و روستاها آثار زلزله مشهود بود که جای تشکر از مسئولین استان را دارد.

همتی افزود: مردم این مناطق در شرایط سخت، بحرانها با همه کم بودها در کنار هم بوده اند، امروز هم با شرایط سخت کرونا که بعد از جنگ‌ تحمیلی یکی از موضوعات مهم بوده توانسته اند همدلی را بین مردم و مسئولان ایجاد کند.

این مسؤول با اشاره به فعالیت‌های خوب هلال احمر کرمانشاه در بحران سیل سال گذشته گفت: هلال احمر در گروه های مختلف همکاری خوبی با مردم آسیب دیده داشتند و با آموزشهای خوب مردم بدون استرس زندگی می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر از ساخت ۳۸ هزار خانه هلال در کشور و در مناطقی که دهیاری دارد خبر داد و افزود: به نظر من خانه های هلال که مقام معظم رهبری چند سال پیش روی آن تاکید کردند، جز ماندگار ترین خانه هاست.

*همکاری هوانیروز، ارتش و سپاه برای تجهیز دوباره بالگردها
همتی تاکید کرد: دولت به دنبال تقویت تجهیزات هلال احمر است در حال حاضر ۲۴ فروند بالگرد در اختیار هلال احمر قرار دارد که هشت فروند آنها زمین گیر شده که اعتبارات لازم برای خرید قطعات موردنیاز بالگردهای زمین‌گیر شده توسط دولت تامین می‌شود و هوانیروز، ارتش و سپاه نیز برای سرپا کردن این بالگرد ها تلاش می کنند.

وی در ادامه گفت: دولت مصوبه ای برای خرید ۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی از خارج از کشور را داده است که بخشی از آنها بزودی خریداری می شود.

همتی با اشاره به تصویب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران ابزار داشت: بسیاری از تکالیف اورژانس و سایر ارگان ها به هلال احمر واگذار شده، و الزامی است این ارگان به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: باید یک مرکز آموزش تخصصی برای غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی شود و امکانات و تجهیزات هلال احمر کرمانشاه به ‌روز شود، و به عنوان مرکزیت دپو کالاهای مورد نیاز هلال احمر در غرب کشور معرفی شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به هلدینگ‌های زیرمجموعه این نهاد گفت: این هلدینگ‌ها با وجود 7 تا هشت هزار میلیارد سرمایه گذاری سودآوری چندانی برای هلال احمر ندارند، فقط میتوان در صورت نیاز اقدام به سرمایه گذاری در کرمانشاه را داشته باشند.

در پایان جلسه تفاهم نامه های بهره برداری از ۳۱۸ خانه هلال احمر روستایی و احداث و صدور مجوز فعالیت پایگاه های امداد و نجات در هفت شهرستان استان به امضاء رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و استاندار کرمانشاه رسید.
مهین رحمانی- استان کرمانشاه

206669