با حضورمدیرکل کمیته امداد استان یزد صورت گرفت؛

افتتاح مرکزنیکوکاری امام حسن عسکری (ع) بهاباد

با حضور مدیرکل کمیته امداد یزد، امام جمعه موقت، فرماندار، و جمعی از مسئولان مرکز نیکوکاری امام حسن عسکری (ع) بهاباد افتتاح شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، مدیرکل کمیته امداد استان یزد در مراسم افتتاحیه مرکزنیکوکاری امام حسن عسکری (ع) بهاباد مسئله مسکن و اشتغال را مهمترین مشکل مددجویان کمیته امداد خواند و گفت: اگر مسئله مسکن و اشتغال مددجویان برطرف شود، عمده مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و تامین مسکن نیازمندان از اولویت های اصلی این نهاد درسال 1400 می باشد افزود: این نهاد بنا دارد تا درسال 1400 با استفاد از طرفیت مراکز نیکوکاری و خیران و تامین منابع مالی بتواند به هر فرد مستعدی که بیکارهست ونیاز به حمایت وکمک دارد از منابع مختلف استفاده شود وبرای او شغل ایجاد کند ومشغول به کارشود واولویت دوم باافراد ی هست که غیرتحت پوشش هستند وشرایط نیازمندی آنها محرزباشد یک پله متفاوت تر بااستفاده از ظرفیت مرکز نیکوکاری استفاده کنیم تا فرد بیکاری در جامعه نباشد.

محمد شجاعان با بیان اینکه تامین سرپناه امن برای خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند یکی از اولویتت های دیگرامداد درسال 1400 می باشد اظهارداشت : ما توانستیم جهت تامین مسکن نیازمندان مجوزهای خوبی را ازدفترمرکزی دریافت کنیم وتلاش براین است تا برای شهرستانها از ظرفیت خیران ومراکز نیکوکاری استفاده شود تا مشکل مسکن مددجویان برطرف گردد ودراینجا منابع خوبی برای شهرستان بهاباد پیش بینی می کنیم تا مددجویان دغدغه مسکن نداشته باشند واگرمشکل مسکن مددجو برطرف شود وسرپناهی داشته باشد دیگر مشکلات به خودی خود حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیاز‌های محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌ دوستی، جمع‌آوری کمک‌ های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان و افزایش اعتماد عمومی، ازجمله فواید و کارکرد‌های مراکز نیکوکاری محله است اظهار داشت: مردمی کردن امدادرسانی به نیازمندان و فقرا از وظایف اصلی مراکز نیکوکاری است و با تحقق این امر نتایج مطلوبی در اجرای سیاست‌های کلی کمیته امداد حاصل شده است.

محمد شجاعان با بیان اینکه رویکرد این مراکز مسجد محور بوده و جلب و جذب کمک‌های مردمی و شناسایی و حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر از اولویت های این مراکز است افزود: مردم محله با عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ما یحتاج نیازمندان را فراهم می کنند.


بیشتر بخوانید؛

پرداخت نزدیک به پنج و نیم میلیارد تومان صدقه توسط یزدی ها در شش ماهه امسال


وی در این مراسم با قدردانی از همکاری خیران و پیگیری مسوولان در راه‌اندازی مراکز نیکوکاری افزود: برقراری ارتباط بین فقرا و ظرفیت‌های مختلف محله از دیگر اهداف راه‌اندازی این مراکز است که باید با همکاری مسوولان بیش از گذشته اقدام صورت گیرد

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه تا کنون در استان ۱۷۰ مرکز نیکوکاری فعالیت دارد ابراز امیدواری کرد: با همکاری خیران تا پایان جاری تعداد آن به ۲۰۰ مورد برسد که نقش مهمی در همگرایی آحاد مردم و ایجاد زمینه برای جذب کمک‌های خیران و رسیدگی به نیازمندان دارد.

شجاعان با اشاره به اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری به طور کامل افتخاری بوده و زمینه ‌ای برای پیوند دادن نیاز نیازمندان با توانمندی‌های خیران است افزود: گسترش این مراکز علاوه بر تسهیل در شناسایی نیازمندان و توزیع کمک‌های مردمی در میان آن‌ها سبب ایجاد ساز وکارهای گره ‌گشایی در موارد نیازمندی موردی سا کنان در محدوده مراکز نیکوکاری می‌شود.

وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب نشان می‌دهد که هرکجا ما کارها را به مردم سپرده‌ایم بهترین نتیجه را گرفته‌ایم افزود: مراکز نیکوکاری تجلی واگذاری امور به مردم هستند.

انتهای پیام/

228434

مطالب مرتبط