به گزارش سایت خبری پرسون، حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات امروز شورای شهر تهران توضیح داد: به منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا و رکود فضای کسب و کار، بسته اول محرک اقتصادی خود را در قالب ۲۰ ماده تصویب و ابلاغ کرد و بر طبق آن تمام مستاجرینی که املاک شهرداری به صورت اجاره در اختیارشان است و تحت تاثیر کرونا مسایل درآمدی شان دچار وقفه شده تسهیلاتی در نظر گرفتیم،
وی ادامه داد: با توجه به مهلت زمان تعیین شده شورا و تداوم رکود ناشی از کرونا، شهردار لایحه ۱۰ مادهای دادند که با ۲۰ ماده اضافه شد و در جلسات مشترک کمیسیون بودجه و شهرسازی و معماری تصویب شد و در جلسات مشترک دو کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امروز تقدیم شد.
رسولی به اختلاف نظر موجود نسبت به بخشی از بخشودگیها اشاره کرد و گفت: که ۲ ماده تصویب شد ۸ ماده باقی ماند تا بسته دوم هم به تصویب برسد تا قدمی جهت همراهی با مردم و کسبه و مودیانی باشد که تحت تاثیر ویروس کرونا در روابط با شهرداری دچار نقصان هستند.
بیشتر بخوانید؛
۲۵۰ کیلومتر خط جدید مترو، دو ابر چالش تهران را حل میکند
این عضو شورای شهر درباره اینکه این بسته چقدر دست شهرداری را میگیرد؟ پاسخ داد: به هیچ عنوان در این ۱۰ ماده صحبتی از باغات نیست و سه بخش دارد که بخشی تسهیلات و خدمات اجتماعی که به مستاجران شهرداری و کمک به زیادهی سازمانهای تحت تاثیر کرونا مثل سازمان ورزش و برج میلاد تعلق میگیرد و بخش دیگری از این دو بسته هم مربوط به معماری و شهرسازی است که گرهای از مشکلات مردم است و بخش آخر هم مربوط به تخفیف قائل شدن برای اسناد نکول شده است که از دهه ۷۰ و ۸۰ مودیانی مبالغ کم به شهرداری تسهیلاتی در نظر گرفتیم تا مساله شان با شهرداری حل شود.
وی در خصوص نطق پیش از دستور خود نیز اطهار داشت: در آستانه رسیدگی به لایحه تقویمی بودجه دولت برای سال ۱۴۰۰ هستیم و طبعاً پیش بینیهایی از سوی دولت در نظر گرفته شده و در حال رسیدگی است و به نمایندگی از مردم تهران سعی کردم با جمع آوری اطلاعات دقیق تصویری از یکی از مهمترین چالشهای تهران در حوزه حمل و نقل عمومی وضع موجود و مطلوب را بررسی کنم.
رسولی گفت: برای من تعجب برانگیز است که برای توسعه شرکت مترو در لایحه دولت، تنها ۶۴ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار کرده است، در حالی که برای تجهیز و تکمیل یک خط مترو، حداقل هزار میلیارد تومان برای یک کیلومتر حفر اعتبار لازم است و ۶۴ میلیارد یعنی ۶۴ متر حفاری برای مترو تهران که ۲۵۲ کیلومتر طول دارد و بناست در افق طرح جامع حمل و نقل ظرفیت جا به جایی مسافرش به ۱۰ میلیون سفر در روز افزایش یابد.
وی ادامه داد: بنابراین ما حداقل ۳ هزار دستگاه واگن و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کاهش سرخطهای فعلی نیاز داریم تا با کاهش سرخطها حجم ۲ میلیون سفر در روز را به ۵۰ درصد برسانیم و اگر بخواهیم به ۱۰ میلیون سفر برسانیم که ۸۰ درصد سفرهای درون شهری را پوشش دهیم دیگر معضل حمل و نقل و ترافیک نخواهیم داشت.
رسولی خاطر نشان کرد: مجموعه نظام به اندازه کافی در این حوزه سرمایه گذاری نکرده است.