نسیم ادبی سفیر کتاب کودک و نوجوان شد

نسیم ادبی به عنوان دومین سفیر کتاب‌های کودک‌و‌نوجوان انتخاب شد.

به گزارش پرسون، لزوم توجه بیشتر به کتاب‌های کودک و نوجوان به‌ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا و وجود مسائل اجتماعی و کمک به جامعه‌پذیری بهتر آن‌ها، بهانه‌ای است تا هنرمندان و چهره‌های شناخته شده به حمایت از این حوزه بپردازند. بر همین اساس نسیم ادبی به عنوان دومین «سفیر کتاب‌های کودک و نوجوان» وارد این عرصه شد.

این هنرمند با حضور در دفتر «انتشارات سیمای شرق و کتاب‌های زرافه» درباره لزوم توجه به کتاب‌ و کتابخوانی به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی بیان کرد: با خواندن یک کتاب برای بچه‌ها می‌توان مفاهیم مهم و بسیاری را به آن‌ها منتقل کرد. ما در دورانی زندگی می‌کنیم که از نظر اجتماعی مشکلات فراوانی وجود دارد به همین دلیل با مانوس کردن کودکان و نوجوانان با کتاب می‌توان روند جامعه‌پذیری آن‌ها را تسهیل کرد.

وی همچنین افزود: کتاب‌های مختلفی درباره دغدغه کودکان در سنین مختلف از انواع ترس‌ها، نگرانی‌ها، بازی‌ها، احساسات و… نوشته و ارائه شده است که والدین و مربیان تربیتی می‌توانند با استفاده از آنان به افزایش دانش و مهارت‌های کودکان و نوجوانان کمک کنند. همچنین خواندن مجلاتی مانند «قلک» که به مباحث اقتصادی و آموزش سبک زندگی کودکان می‌پردازد می‌تواند باعث شود در عین‌حال که کودک در ایام خانه‌نشینی و کرونایی سرگرم می‌شود، به صورت غیرمسقیم آموزش هم ببیند.


بیشتر بخوانید؛

انتشار کتاب «از چشم سیمرغ»

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با حمایت بانک صادرات ایران برگزار می شود


انتشارات سیمای شرق و دپارتمان تخصصی کودک و نوجوان این انتشارات «کتا‌ب‌های زرافه»، فریبا کوثری را به عنوان اولین سفیر کتاب‌های کودک‌و‌نوجوان معرفی کرد. همچنین این انتشارات با هدف آموزش کودکان و کمک به آن‌ها برای درک بهتر دنیای اطرافشان اقدام به تألیف و ترجمه آثار ارزشمندی کرده تا والدین بتوانند با خیال راحت به سراغ آثار این نشر رفته و بهترین و مناسب‌ترین کتاب را برای کودک‌شان انتخاب کنند.

«انتشارات سیمای شرق» در جهت حفظ سلامتی مخاطبان خود و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اقدام به ارائه تمامی نسخه‌های چاپی کتاب‌‌های خود، به صورت الکترونیکی و بر روی پلتفرم کتاب‌خوان طاقچه کرده است.

فهرست کتاب‌های زرافه بر روی کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام @medad_aabi قابل مشاهده و سفارش است. علاقمندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۸۸۳۵۶۴۳۶ ۰۲۱کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند.

227905

مطالب مرتبط