کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

ناکارآمدی سیستم بهداشتی انگلیس در عرضه خدمات به بیماران

امروز با گذشت بیش از 10 ماه از درگیری سیستم پزشکی انگلیس با بیماری کرونا، کاملاً توان خود را از دست داده است و شاهد از کار افتادن سیستم و ناتوانی آن در عرضه خدمات بهداشتی به بیماران هستیم.

ابوالفضل زهره‌وند کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص شرایط انگلیس در مدیریت کرونا گفت: وضعیت به هم ریخته نظام پزشکی انگلیس مسبوق به سابقه است چرا که با شروع موج اول کرونا در بین کشورهای اروپایی، انگلیس به دلایل مختلف از جمله سیستم ناکارآمد بهداشتی و پزشکی و نابرابری که در این عرصه وجود داشت، سیاست ایمنی گله‌ای را در پیش گرفت و همین امر موجب شد که در موج اول با بحران مواجه شود و نتواند شرایط را مدیریت کند.

زهره‌وند افزود: در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کشور با نوع جدیدی از ویروس کرونا مواجه شده است که این مشکل به مشکلات قبلی آن‌ها اضافه شده است و با گذشت بیش از 10 ماه از درگیری سیستم پزشکی این کشور با بیماری کرونا، امروز کاملاً توان خود را از دست داده است و شاهد از کار افتادن سیستم و ناتوانی آن در عرضه خدمات بهداشتی به بیماران هستیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان در خصوص به تعلیق درآمدن رفت و آمد کشورها به انگلیس و تبعات اقتصادی آن، عنوان کرد: باید انتظار داشت که اقتصاد انگلیس بیش از پیش با دشواری مواجه شود. آمارها نشان می‌دهد که ۴ تا ۶ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور کاهش پیدا کرده و اقتصاد کوچک‌تر شده است و اگر قرار باشد ویروس کرونای انگلیسی در این کشور ادامه پیدا کند و در مهار آن موفقیتی نداشته باشند آن هم در شرایطی که انگلیس باید متحمل خسارت‌های ناشی از فروش شود، وضع اقتصادی دشوارتر خواهد شد و حتی می‌تواند رکود عمیق بی‌سابقه‌ای را از جنگ جهانی دوم به بعد در این کشور شاهد باشیم.


بیشتر بخوانید؛

کرونای «انگلیسی» چه ویژگی دارد؟

ورود ممنوع واکسن کرونای انگلیسی و آمریکایی به ایران


227752