مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد:

آرامستان های کردستان تعطیل شود/ کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه خطر کرونا همچنان در سطح جامعه وجود دارد خواستار دوری از تجمعات و نیز تعطیلی آرامستان های این استان گردید.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، آرزو فلاحی؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: علیرغم تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی مدافعان سلامت در طول چند ماه گذشته شاهد مرگ و میر و ابتلای تعداد زیادی از همشهریان عزیز به ویروس مهلک کرونا بوده‌ایم و اینک که استان در وضعیت زرد از لحاظ کرونا قرارگرفته و تا حدودی آمار مبتلایان کاهش یافته است کنترل و استمرار این وضعیت مستلزم مشارکت مردم فهیم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در شرایط فعلی امکان زیارت اهل قبور برای مراجعه کنندگان به آرامستان‌های شهر حتی با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد و آرامستان‌ها همچنان جهت جلوگیری از افزایش ابتلای شهروندان به این ویروس و حفظ سلامت جامعه، تعطیل است.

فلاحی بیان داشت: باعنایت به اینکه ایمنی گروهی در استان به هیچ‌ وجه حاصل نشده است، انتظار می‌رود همشهریان در اجرای تصمیم ممنوعیت ورود به آرامستان‌ها در این ایام همانند گذشته همکاری لازم را با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان آرامستان‌ها داشته باشند و همچنین از برگزاری مهمانی‌ها بپرهیزند.

این مقام درمانی ادامه داد: همه تلاش‌ها و اقداماتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت‌ها و نظارت‌ها در راستای کاهش ابتلای بخش زیادی از جامعه به ویروس کرونا است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سطح جامعه مشاهده می‌شود که به خاطر روزمرگی یا خستگی ناشی از ماه‌ها رعایت اصول بهداشتی، این اصول در برخی مناطق، مشاغل و اماکن رها شده و مسائل بهداشتی ساده‌ای مانند استفاده از ماسک و خودداری از تجمع در اماکن رعایت نمی‌شود که بسیار خطرناک بوده و منجر به شیوع مجدد بیماری می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

واکسن کرونا در کف خیابان ناصر خسرو !؟ + فیلم

کرونای «انگلیسی» چه ویژگی دارد؟


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:نظر به اینکه تجمعات مردمی یکی از راه‌ها انتقال بیماری کرونا است همکاری مردم شریف استان در خودداری از حضور در تجمعات، آرامستان‌ها ،دورهمی های خانوادگی بسیار ضروری است، به هیچ وجه خطر بیماری کرونا رفع نشده است لذا می‌طلبد شهروندان در این زمینه هوشیار باشند چراکه در صورت عادی انگاری و عدم‌ رعایت فاصله اجتماعی با خیز جدید بیماری در بهمن یا اسفند ماه مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: ضمن درخواست از مردم فهیم استان برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی جهت حفظ جان و سلامتی خود، خانواده و همچنین تکریم و احترام به کادر بهداشت و درمان که طی ماه‌های گذشته در سخت‌ترین شرایط با از خودگذشتگی، حافظ سلامتی بیماران بوده‌اند، همچنان پروتکل‌ها را دقیق و جدی‌تر از قبل رعایت کنند و از حضور در سایر اجتماعات و آرامستان‌ها به دلیل احتمال او‌ج گیری مجدد ویروس کرونا خودداری نمایند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان سخنان خود گفت: این اقدام در راستای پیشگیری از گردش این ویروس و حفظ سلامت مردم صورت گرفته است چراکه هر گونه تجمع خطر رشد و گسترش بی‌رویه کرونا را موجب می‌شود و اگر تعداد مبتلایان افزایش یابد وضعیت بیماران غیرقابل کنترل خواهد شد.

شفیعی ـ استان کردستان

227677

مطالب مرتبط