مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان:

تاکنون موردی از ابتلا به زیر سویه جدید در کردستان شناسایی نشده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: هنوز موردی از سویه های جدید ویروس کرونا در استان شناسایی نشده است.
تصویر تاکنون موردی از ابتلا به زیر سویه جدید در کردستان شناسایی نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون،دکتر بهرام کندایی، در گفت و گو با خبرنگاران استان گفت: بر طبق اخبار منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت(وب دا)، مواردی از ابتلای هم وطنان در سایر استان های کشور به زیر سویه های جدید اومیکرون که در بسیاری کشورهای جهان شایع است، در کشورمان مشاهده شده است.

وی افزود: از این بیماران کرونایی شناسایی شده جدید، زیرسویه های BQ1 و XBB به ثبت رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: هنوز موردی از سویه های جدید ویروس کرونا در استان شناسایی نشده اما به جهت ثبت موارد مبتلا به آن در برخی نقاط کشور و نگرانی ها در خصوص احتمال شروع موج جدیدی از شیوع این بیماری، لازم است مردم با هوشیاری در جهت مقابله با افزایش شیوع مجدد در استان اقدام کنند.

دکتر کندایی عنوان کرد: بر طبق شواهد و بررسی های صورت گرفته، سرعت انتقال این زیرسویه های جدید بالا بوده و در نتیجه امکان ابتلاء و شیوع در استان در روزها یا هفته های آینده وجود دارد.

رنگ کرونایی کردستان آبی(بی خطر) است

وی ادامه داد: در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(9 دی ماه جاری)، تمامی شهرستان های استان به رنگ آبی(عادی) در آمدند.

کندایی افزود: در رنگ بندی اخیر و در مقایسه با هفته قبل، دهگلان و سروآباد از رنگ بندی زرد به آبی تغییر پیدا نموده و در بقیه شهرستان ها تغییری در وضعیت کرونایی حاصل نشده است که بر این اساس استان کردستان از نظر رنگ بندی کرونایی، آبی پوش شد.

وی گفت: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (9 دی ماه جاری)، تعداد صفر شهرستان وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، 4 شهرستان وضعیت نارنجی(پر خطر)، 62 شهرستان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و 382 شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفته‌اند.

منبع:ایسنا

444553