مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

نیروگاه‌های یزد از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تاکنون در هیچ یک از نیروگاه‌های استان یزد از سوخت مازوت استفاده نشده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، نیره پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اخیراً در رسانه بازتاب داشته، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها بوده است. ما شش نیروگاه در استان یزد داریم و بر اساس پایش و پیگیری و استعلام از دستگاه‌های مربوطه هیچ گونه استفاده از سوخت مازوتی در نیروگاه‌ها و صنایع استان نداشتیم.

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی در وارونگی هوا که در این هفته داشتیم، افزایش غلظت آلاینده‌ها در سطح پایین جو است که می تواند ناشی از فعالیت صنایع، حمل و نقل و مصرف خانگی باشد و با برطرف شدن این شرایط می‌توانیم به حالت عادی برگردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : در ۱۶ روز دی ماه در شهر یزد روزی را بالاتر از حد استاندارد نداشتیم و در محدوده قابل قبول بوده است. در اردکان هفت روز به صورت ناسالم داشتیم که شش روز آن ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز برای همه گروه‌ها ناسالم بود.


بیشتر بخوانید؛

نمی‌توانیم مصرف مازوت را به صورت کامل رد کنیم


پورملائی افزود : در شهرستان میبد هم پنج روز در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس داشتیم.

وی گفت: در حالیکه شرایط اضطرار در این هفته در کلان شهر‌ها وجود داشته است، استان یزد این شرایط را تجربه نکرد.

پورملائی افزود : شرایط اضطرار، شرایطی است که از حدود ۹۶ ساعت قبل، توسط هواشناسی اعلام شده و میزان غلظت آلاینده توسط سازمان حفاظت محیط زیست چک می‌شود و اگر این شرایط بیشتر از ۴۸ ساعت ادامه یابد دانشگاه علوم پزشکی موضوع اثر بر سلامت را عنوان کرده و کمیته‌های اضطرار برای تصمیم گیری تشکیل می‌شود.

منبع: محیط زیست

227661