مدیر عامل شرکت آب منطقه ای عنوان کرد:

کاهش سالیانه حدود ۳۵ سانتی متر سطح آب زیرزمینی در یزد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با توجه به اینکه سالیانه حدود ۳۵ سانتی متر سطح آب زیرزمینی کاهش می‌یابد و این افت همچنان سفره‌های ما را با خطر مواجه می کند، باید مدیریت مصرف آب در همه بخش ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در رویداد آبی یزد که با حضور فرماندار و دیگر اعضا برگزار گردید، اظهار کرد: گزارش‌های ارائه‌شده از وضعیت دشت یزد- اردکان،چاهای کشاورزی و صنعتی نشان می دهد طی سه سال گذشته شدت برداشت آب کاهش یافته و سطح آب زیرزمینی افت کمتری داشته است.

وی افزود: وضعیت کنونی این سفره ها، ناشی از اقداماتحفاظتی، همکاری مردم و از طرف دیگر افزایش بارندگی ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سالیانه حدود ۳۵ سانتی متر سطح آب زیرزمینی کاهش می‌یابد و این افت همچنان سفره‌های ما را با خطر مواجه می کند، باید مدیریت مصرف آب در همه بخش ها در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه شهرستان یزد شاخص‌های خوبی برخوردار است باید تلاش شود تا این شهر به عنوان نمونه کشوری در موضوع سازگاری با کم آبی معرفی گردد.


بیشتر بخوانید؛

۷۹ درصد چاه های کشاورزی استان یزد مجهز به کنتور هوشمند هستند


جوادیان زاده در ادامه به طرح سپاس آب اشاره کرد و گفت: طرح سپاس آب در استان یزد از سال گذشته آغاز گردید و اکنون برنامه‌ریزی شده در دهه فجر امسال الگوهای برتر در این حوزه معرفی شوند.

در پایان "سید محمد رستگاری" فرماندار یزد به جمع‌بندی موارد مطرح شده در جلسه پرداخت و گفت همچنان بر روی نصب کنتورهای هوشمند به ویژه نصب آن بر روی چاه های دولتی تاکید دارم و باید تا پایان سال جاری شاهد نصب صد درصدی کنتور هوشمند در یزد باشیم.

انتهای پیام/

227619

مطالب مرتبط