نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد:

آیت الله مصباح یزدی مصداق تمام صفات کمال بود

آیت الله ناصری گفت: علمایی چون علامه مصباح یزدی چون خورشیدی فروزان، در هر حال نور وجودشان متصاعد و چون شمعی سوزان تمام هستی خود را فنای در حق می کرده اند، مصداق تمام صفات کمال در وجود ایشان دیده می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خصوص ابعاد شخصیتی آیت الله مصباح یزدی با اشاره به روایت «اگرعالمی از دنیا برود ثلمه ای در اسلام ایجاد خواهد شد» اظهار کرد: با رفتن عالمانی چون آیت الله مصباح یزدی کمبود و حفره ای در اسلام ایجاد می شود که حقیقتا جای خالی آن ها پر نمی شود.

امام جمعه یزد بابیان اینکه صفات کمال در وجود آیت الله مصباح رشد کرده بود افزود: این افراد با حضور و وجودشان صدها نفر را به صفات کمال جامع الطراف می رساند و با قلمشان میلیون ها انسان را با آگاهی بخشی به راه مستقیم هدایت می کند.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی با دستگیری از بینوایان و فقرای علمی آن ها را از علم خود غنی و بهره مند می کرد ادامه داد: هدف از خلقت انسان خلیفه الله بود و علما می توانند انسان ها را با تزریق علم و تعلیم، به مقام خلیفه اللهی برسانند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه شان و شئونی که خدا به انسان نسبت به سایر مخلوقات داده، علم، خصوصیت انسانیت و قابلیتش برای خلیفه الله شدن است ابراز کرد: حقیقتا علما و بزرگان اسلام به این نقطه خلیفه اللهی رسیده اند و با عنایت ویژه مطلوب و محبوب خداوند متعال هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه نسبت به بزرگانی چون آیت الله مصباح اگر بهترین تعابیرهم استفاده شود باز کم است گفت: بهترین و قوی ترین تعبیرها را نسبت به علامه مصباح مقام معظم رهبری به کار بردند اما همه این تعابیر در حد فهم ما از لغات است و نمی توانیم وصف بالاتری پیدا کنیم، در حالیکه اگر لغاتی بالاتر از این تعابیر هم وجود داشته باشد نسبت به علمایی چون آیت الله مصباح یزدی صدق می کند.


بیشتر بخوانید؛

هر ملتی که از مسیر قران دور شود عقب خواهد ماند


وی خاطرنشان کرد: علمایی چون علامه مصباح یزدی چون خورشیدی فروزان، در هر حال نور وجودشان متصاعد و چون شمعی سوزان تمام هستی خود را فنای در حق می کرده اند، مصداق تمام صفات کمال در وجود ایشان دیده می شود و در این مسیر سختی ها، نفهمی ها، کج فهمی ها و بی مهری ها را هم به جان خریدند.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه چراغ مجاهدت های آیت الله مصباح تا ظهور حضرت مهدی (عج) روشن خواهد ماند ابراز کرد: ایشان با شاگردانی که تربیت کرد، برای همیشه چشمه آثار و برکاتش جاری خواهد ماند و تلاش های وی برای همیشه موثر و مفید می ماند.

انتهای پیام/

227603