کارشناس بازار سرمایه:

رویکرد سرمایه گذاری در بورس عمدتا کوتاه مدت شده است

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رویکرد سرمایه گذاری عمدتا کوتاه مدت شده است، گفت: این موضوع می تواند همچنان تا یک یا دو ماه آینده ادامه داشته باشد چون جریان پول جدید را در بازار مشاهده نمی کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمدتقی پورمقیم، کارشناس بازار سرمایه در برنامه بورس نامه شبکه تیوا بیان کرد: توجه به مباحث تکنیکال در بازار معاملات بورس بسیار مشهود است که این روند باعث می شود اتفاق مثبت و رو به رشدی را در این زمینه شاهد نباشیم.

وی ادامه داد: در نیمه اول سال ٩٩ روزانه ٢ هزار میلیارد تومان وارد بورس می شد ولی اکنون از این شرایط برخوردار نیستیم. وقتی نقدینگی کافی وجود نداشته باشد باعث می شود که برخی افراد وارد بازار نشده و یا بخشی از پول خود را وارد بازار کنند.همچنین برخی افراد نیز قالبا دید بلند مدت برای سرمایه گذاری نداشته و با توجه اخبار و موارد تکنیکال عمل می کنند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رویکرد سرمایه گذاری عمدتا کوتاه مدت شده است، گفت: این موضوع می تواند همچنان تا یک یا دو ماه آینده ادامه داشته باشد چون جریان پول جدید را در بازار مشاهده نمی کنیم.

وی در خصوص واگذاری دستوری برخی سهام های دولت به بانک ها بیان کرد: این اقدام با فلسفه وجودی و اسناد بالادستی مبنی بر عدم بنگاه داری بانک ها در تضاد است که شاید در کوتاه مدت بازدهی لازم را نداشته باشد ولی در افق بلند مدت ٣ تا ٥ ساله با توجه به تورم و قیمت دلار به نفع بانک ها خواهد بود.

پورمقیم ادامه داد: به نظر می رسد که دولت با توجه به شرایط تحریم و بلوکه شدن دارایی ها و کمک های معیشتی مربوط به کرونا مجبور به این اقدام شده است.

وی افزود: در صورتی که با روی کار آمدن بایدن رییس جمهور جدید آمریکا گشایش سیاسی صورت گیرد، یکی از صنایعی که با اقبال بازار و اثرگذاری مستقیمی مواجه می شود، بانک ها خواهند بود.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: بحث غنی سازی در کشور و سایر اتفاقات سیاسی می تواند واکنش هایی را در بازار بورس به همراه داشته باشد ولی موقت خواهد بود.

علاقه مندان جهت مشاهده کامل این برنامه، پوشش تمامی رویداد های حوزه بورس، تحلیل های روز، آموزش های مرتبط با بورس، اطلاع رسانی اخبار بورس و شاخص های بازار بورس می توانند به سایت تیوا به آدرس www.tva.tv مراجعه کنند.

227531