رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عنوان کرد:

کاهش کیفیت آب شرب سنندج/ تخصیص اعتبار100 میلیاردی برای رفع مشکلات آب کردستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از کاهش کیفیت آب شرب در شهر سنندج خبر داد و خواستار رفع سریع این معضل در کمترین زمان ممکن شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهرام نصراللهی زاده؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آب مورد نیز شهر سنندج از سد «قشلاق» تامین می گردید که در سال های اخیر در فصول سرد سال آب شرب سنندج دارای بو و طعم بسیار بدی می شود.

نصراللهی زاده در ادامه سخنان خود عنوان کرد: علت حساسیت برخی از رسانه ها به مسئله کیفیت پایین آب شهر سنندج این است که بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان آب مذکور ساکنین شهر سنندج هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: 3 شهرستان کردستان در بحث آب آشامیدنی مشکلاتی داشتند که برای رفع این مشکلات اعتباراتی در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید؛

چرا میزان کُلر آب شرب سنندج بیش از حد مجاز است؟

چرا مردم کامیاران در تامین آب شرب بهداشتی باید این همه مشکل داشته باشند؟!


این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مهمترین کار در حوزه آب شرب، تثبیت منبع دوم برای تامین آب شرب سنندج از سد آزاد بود و در لایحه ۱۴۰۰ و نیز در چند هفته اخیر پیگیری‌های خوبی انجام گرفت و ردیفی در لایحه بودجه برای سنندج ایجاد شد تا آبرسانی از سد آزاد به تصفیه‌خانه عملی شود.

نصراللهی زاده در ادامه سخنان خود تاکید کرد: برای این طرح یکصد میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در پایان سخنان خود افزود: البته به غیر از آن امسال هم سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور ۱۰۰ میلیارد تومان از قانون بودجه ۹۹ پیشنهاد داده بودند که باید به تصویب هیات دولت برسد که قول مساعد آن گرفته شده است.

شفیعی ـ استان کردستان

227526

مطالب مرتبط