مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان؛

مشکل آب شرب روستاهای «کلیسا و کردی» ماهنشان مرتفع شد

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: خط انتقال آب شرب روستاهای «کلیسا و کردی» ماهنشان حفاری و احداث شد.

تصویر مشکل آب شرب روستاهای «کلیسا و کردی» ماهنشان مرتفع شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جلال غورقانلو با اشاره به اینکه یکی از عمده مشکلات اساسی روستا‌های محروم، نداشتن آب شرب بهداشتی است، اظهار کرد: مهاجرت بخش عمده‌ای از جمعیت روستایی به شهر و حاشیه شهر و تعطیلی روستا بیشتر ریشه در این موضوع دارد.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه مطالعات در روستا‌های «کلیسا و کردی» شهرستان ماهنشان نشان داد نداشتن آب شرب بهداشتی و فرسوده بودن خط انتقال روستا از عمده مشکلات این روستاها است، اضافه کرد: به همین منظور خط انتقال آب شرب این روستاها، حفاری و احداث شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای قنات به طول ۴۰ متر، اجرای خط انتقال به طول ۴۰۰ متر، اجرای ایستگاه پمپاژ، تامین برق، اجرای اتاق فرمان، تامین شناور، حفر چاه ذخیره و اجرای سیل‌بند در روستای کردی انجام شده است، عنوان کرد: اجرای شبکه توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر، اجرای مخزن و تعویض لوله خط انتقال به طول ۴۰۰ متر نیز از جمله اقدامات روستای کلیسا است.

غورقانلو با اشاره به اینکه مجری این طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان است، خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت اهالی روستاها، سپاه ناحیه ماهنشان، دهیاری، بخشداری مرکزی ماهنشان، آبفا شهرستان و استان زنجان عملیاتی شده است.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه این دو طرح با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید، عنوان کرد: ۱۰۰ خانوار در روستای کردی و ۵۰ خانوار در روستای کلیسا سکونت دارند و با اجرای این طرح از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

منبع: فارس

304282

مطالب مرتبط