ساماندهی تابلوهای اصناف قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در راستای تحقق شعار «قشم جزیره گردشگر محور»، تابلوهای اصناف قشم و درگهان ساماندهی می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، دیدگاه حمیدرضا مومنی شامگاه سه شنبه افزود: پاک‌سازی سیمای شهری از آلودگی‌های بصری برای دستیابی به این هدف لازم و ضروری است که یکی از مهم‌ترین ارکان این امر، ساماندهی تابلوهای صنفی است که در دید عموم است.

مومنی بر لزوم همراهی فعالان اقتصادی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به حرکت پرشتاب صنعت گردشگری در قشم، بسترسازی برای توسعه هرچه بیشتر این صنعت بر عهده همه ساکنان است.

وی تصریح کرد: همکاری شهروندان به‌ویژه کسبه در حفظ و نگهداشت سیمایی مطلوب از شهر می‌تواند به توسعه پایدار در منطقه کمک کند.


بیشتر بخوانید؛

برخی مناطق آزاد جدیدالتأسیس خالی از سکنه و فاقد بستر های ارتباطی است


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از مدیریت‌های خدمات شهری و روستایی، بازرگانی و اصناف و امور درگهان خواست تا با هماهنگی یکدیگر و نظارت مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، نابسامانی موجود در حوزه تابلوهای اصناف را ساماندهی کنند.

بیش از 25 هزار واحد صنفی در شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

227520