صدور پروانه ساختمانی در یزد مکانیزه می شود

یکصد و هجدهمین جلسه کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد با حضور اعضای کمیسیون، شهردار یزد و مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، معاونت معماری شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، رییس سازمان فاوا، مدیر ساخت و ساز شهری و کارشناسان مرتبط در شهرداری یزد موضوع مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، یکصد و هجدهمین جلسه کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد با حضور اعضای کمیسیون، شهردار یزد و مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، معاونت معماری شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، رییس سازمان فاوا، مدیر ساخت و ساز شهری و کارشناسان مرتبط در شهرداری یزد موضوع مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.

معاونت معماری شهرسازی شهرداری یزد گزارشی از روند فرایند صدور پروانه ساختمانی و مکانیزه کردن آن ارائه نمود و از صدور پروانه شهرسازی به صورت غیرحضوری خبر داد.

مسئول پروژه مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی در سازمان فاوا گزارشی از روند مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی به صورت نرم افزاری ارائه نمود و تصریح کرد: در بخش های مربوط به نظام مهندسی هنوز به صورت دستی انجام می گیرد و این سازمان آمادگی دارد در صورت همکاری سازمان نظام مهندسی کلیه امور مکانیزه شود.

سالاری رییس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گزارشی از فرایند مکانیزه کردن امور سازمان ارائه و از ایجاد وب سرویس فرایند طراحی نقشه و فعال سازی امضا دیجیتال کلیه مهندسان جهت تسریع در امور و عدم حضور شهروندان در سازمان خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی، تسریع در امور، کاهش زمان صدور پروانه و عدم حضور شهروندان در ادارات آمادگی همکاری با شهرداری یزد به صورت وب سرویس را دارد.

سالاری علت عدم ارائه کلیه اطلاعات به شهرداری یزد را استانی بودن اطلاعات دانست و افزود: شهرداری یزد تنها نیازمند اطلاعات شهر یزد می باشد در صورتی که کلیه اطلاعات موجود در سازمان، استانی است و دیگر شهرهای استان یزد را نیز شامل می شود.

دسترسی وب سرویس های مربوط به فرایند پروانه ساختمانی در سازمان نظام مهندسی ساختمان به سامانه مکانیزه کردن صدورپروانه ساختمانی و شهروند سپاری، گلایه مردم از افزایش تعرفه های سازمان نظام مهندسی ساختمانی، عدم همکاری ارگان‌های مربوط به صدور پروانه ساختمانی جهت مکانیزه کردن پروانه های ساختمانی، فعال سازی امضای دیجیتال در شهرداری طی سال‌های اخیر از جمله موارد مطرح شده توسط اعضای شورا و حاضرین در جلسه می باشد.


بیشتر بخوانید؛

پیشنهاد تعرفه سال جاری منطبق بر جدول هزینه ساخت وزارت راه و شهرسازی است


شهردار یزد با اشاره به تعامل و همکاری ارگان‌ها جهت رفع مشکلات پیشروی شهروندان ؛ هدف اصلی مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی را کاهش زحمات مردم و روند صدور پروانه ساختمانی عنوان نمود و تصریح کرد: در ابتدای امر وب سرویس طراحی نقشه به سامانه مکانیزه صدور پروانه ساختمانی جهت شروع برقراری ارتباط لینک شود تا مردم از آن بهره مند شوند و سپس دیگر وب سرویس ها با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری تا حصول نتیجه مطلوب صورت گیرد.

علی اصغر زحمتکش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گزارشی از روند افزایش تعرفه نظام مهندسی ارائه و افزایش آن را قانونی عنوان نمود و از کاهش۲۵ درصدی تعرفه ها تا پایان سالجاری خبر داد.

در پایان جلسه مقررگردید با حفظ استقلال دو سامانه نظام مهندسی و شهرداری یزد، طرفین سعی نمایند ظرف مدت دوهفته با تعامل و همکاری وب سرویس های مشترک مربوط به صدور پروانه ساختمانی شناسایی، بررسی و مشکلات پیشرو رفع گردد و به صورت مستند به کمیسیون ارائه شود.

انتهای پیام/

227488

مطالب مرتبط