به گزارش سایت خبری پرسون، پیروز حناچی در مراسم بهرهبرداری از ایستگاههای دولاب و میدان قیام در خط 7 که با حضور رئیس جمهور به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: ما نسبت به سال 91، 70 درصد کاهش صدور پروانه داشتهایم و از 30 هزار پروانه به 8 هزار پروانه در سال 99 رسیدیم که بخشی از آن نتیجه برنامهریزیها و بخشی هم تأثیرات اقتصادی ناشی از کرونا بوده است.
وی ادامه داد: کاهش 30 درصدی میزان تخلفات ساختمانی در شهر تهران در بازه زمانی 96 تا 99، انتشار 7 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال 97، 13 هزار میلیارد ریال در سال 98 و انتشار 15 هزار میلیارد ریال در سال 99 برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران انجام شده است. مناسب سازی فضاهای عمومی و شرط افتتاح پروژه ها با هدف مناسب سازی یکی از اقداماتی است که در این دوره به شدت تعقیب شده است.
شهردار تهران تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری 63 میدان میوه و ترهبار ساخته، 51 میدان بازسازی و نوسازی شده است و تا پایان سال 11 میدان میوه و ترهبار دیگر نیز افتتاح خواهد شد و درمجموع تعداد میادین میوه و تره بار در تهران به 272 میرسد. کاهش پسماند تهران از 7 هزار و 600 به 5 هزار و 300 تن با اجرای طرح کاهش پسماند و احداث سه کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی و تبدیل 10 هزار تن نخاله به شن و ماسه، تجهیز و نوسازی 40 دستگاه ناوگان حمل و نقل پسماند پزشکی به دوربین و ردیابهای الکترونیک از دیگر اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری تهران است.
وی ادامه داد: با افزایش تعداد و حجم فضاهای سبز، محلات بدون بوستان از 17 محله به 9 محله کاهش یافته است و همچنین 18 باغ بزرگ تهران در داخل پهنه های مسکونی به مساحت 102 هزار متر مربع برای تبدیل به بوستان تملک شده است.
حناچی خاطرنشان کرد: در این دوره از مدیریت شهری 12 ایستگاه آتش نشانی ساخته شده و زمان رسیدن تیم آتش نشان ها به محل حادثه به 43 ثانیه کاهش یافته است و به زودی 6 ایستگاه دیگر افتتاح خواهد شد. همچنین نوسازی تجهیزات آتش نشانی با اعتبار 450 میلیارد تومان، احداث و راه اندازی 10 ایستگاه باران سنج، بهره برداری از سامانه های هشدار سیل، نوسازی، اورهال و تجهیز 300 دستگاه خودروی برف روبی و نصب و راه اندازی 4 ایستگاه برف سنج در نقاط مختلف شهر تهران از دیگر اقدامات انجام شده در شهر تهران است.
وی در ادامه گفت: این دو ایستکاه با اعتباری معادل 580 میلیارد تومان در دو منطقه تاریخی تهران به اجرا در آمده است و برای نخستین بار در شرایط تحریم با بسیاری از تجهیزات ساخت داخل اقدامات مربوطه انجام شده است و در پایان اسفند از قطار ملی که با 80 درصد توان داخلی ساخته شده است، بهره برداری خواهد شد.