اعلام زمان دور سوم ثبت نام مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی گفت: دور سوم ثبت نام مسکن ملی در ۱۸۳ شهر از روز پنج‌شنبه ۱۸ دی ماه آغاز می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه دور سوم ثبت نام مسکن ملی از روز پنج شنبه ۱۸ دی ماه آغاز می‌شود، گفت: پیرو قولی که به متقاضیان مسکن ملی داده شده بود، ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد کرده‌ایم.
آغاز دور سوم ثبت نام مسکن ملی از ۱۸ دی

او ادامه داد: با تلاش همکاران در سطح استان‌ها سعی کردیم در ۱۹ استان و در بیش از ۱۸۳ شهر اراضی را تامین کنیم. براین اساس متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام را انجام دهند و این ثبت نام از ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۱۸ دی ماه انجام دهند.

محمود زاده اظهار کرد: تعداد شهرهای زیر مجموعه طرح اقدام ملی مسکن به ۷۷۰ شهر با احتساب این ۱۸۳ شهر می رسد و ما تاکنون با همکاری بسیاری از دستگاه‌ها و مدیران کل توانسته‌ایم این ظرفیت‌ها را ایجاد کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی بیان کرد: در این مرحله در یکی از شهرهای تهران ظرفیت و فرصت ثبت‌نام فراهم شده و با احتساب این ظرفیت جدید تعداد شهرهای تهران به ۲۰ شهر رسید.

به گفته محمود زاده ظرفیت ثبت نام مشخص است، اما باید یک هفته منتظر باشیم و براساس ظرفیت‌های موجود و تعداد ثبت نام کنندگان ظرفیت‌ نهایی را اعلام کنیم.

او با اشاره به اینکه شرایط متقاضیان در این دور از ثبت نام هیچ تفاوتی نکرده و مطابق آیین نامه قانون ساماندهی املاک و اسکان است و در این دور از ثبت نام، هیچ اولویتی وجود ندارد، توضیح داد: ایلام، بوشهر، تهران ،خراسان شمالی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، قزوین، مازندران، آذربایجان غربی، مرکزی، سمنان، خوزستان، فارس، هرمزگان، همدان و خراسان رضوی از جلمه ۱۹ استانی هستند که در این دور از طرح اقدام ملی مسکن امکان ثبت نام برای متقاضیان این شهرها وجود دارد.

او تاکید کرد: این دور از ثبت نام دور سوم از ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۱۸ دی ماه آغاز و تا ساعت ۲۴ روز ۲۵ دی ماه ادامه دارد. متقاضیان می‌توانند به سایت طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.


بیشتر بخوانید:

مسکن ملی متری چند؟ + فیلم


معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه بخشی از ثبت نام کنندگان در مراحل قبلی متاسفانه شهر مورد نظر خود را اشتباه انتخاب کرده بودند، افزود: در این دور از ثبت نام سعی کرده‌ایم فرصتی را مجدد برای این متقاضیان فراهم کنیم.

او اظهار کرد: امیدواریم ظرف یکی دو روز آینده ظرفیتی را ایجاد کنیم و بتوانیم مشکلاتی که برای این متقاضیان ایجاد شده بود، برطرف کنیم و امیدواریم اصلاحات لازم را در این حوزه بتوانیم انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: متقاضیان در صورتی که در شهرهای مورد نیاز سابقه ۵ سال سکونت را داشته باشند می‌توانند دوباره به چرخه ثبت نام در شهر مورد نظر بازگردند. این شرط برای شهرهای جدید مستثنا است و شرط ۵ سال سکونت برای کلانشهرها لازم نیست.

او با بیان اینکه در استان تهران در ۲۰ شهر در مرحله قبل ثبت نام انجام داده‌ایم، افزود: در شهرهای جنوبی غربی و شرقی تهران و بخش‌هایی که فرصت ثبت نام در آنها وجود داشت ثبت نام انجام داده‌ایم.

محمود زاده تاکید کرد: در نصیر شهر رباط کریم زمین تامین شده و برای ساکنان آن منطقه امکان ثبت نام فراهم شده است.
امتیاز مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست

او با بیان اینکه امتیاز مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست، گفت: در طرح اقدام ملی مسکن امتیازی وجود ندارد که متقاضیان بخواهند خرید و فروش کنند و از متقاضیان تقاضا می‌کنم که به این آگهی‌ها و کلاه برداری‌ها توجه نکنند.

محمود زاده در پایان تصریح کرد: مبلغ آورده اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است و با توجه به آنکه هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح به ۶۰ درصد رسیده است، امیدواریم متناسب با پیشرفت فیزیکی آن اقساط و آورده خود را پرداخت کنند.

227446