گزارش پرسون از استعدادهای سینمایی در کردستان؛

«تورج اصلانی» کارگردان جوان و جویای نام کردستان/ سینمایی « بی نیشتمان» به جشنواره فجر می رود

کردستان با داشتن استعدادهای بسیاری در حوزه سینما و فیلم سازی همانند «تورج اصلانی» بی شک در آینده در سطح جهان به عنوان یکی از استانهای مستعد در دنیای سینما شناخته خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خطه هنرپرور کردستان هنرمندان بسیاری به ویژه در عرصه هنر هفتم یا همان سینما دارد.

بسیاری از بازیگران، کارگردانان، تهیه کنندگان و.. مطرح کشوری در استان کردستان رشد و نبوغ یافته اند و امروز در عرصه ملی و حتی بین المللی می درخشند و نام کردستان را در فستیوال ها و جشنواره ها بر سر زبان ها انداخته اند.

در این میان می توان به «تورج اصلانی» از کارگردانان کُرد این خطه اشاره کرد که علیرغم سن کم، ولی با تجربه ای بالا به سرعت پله های ترقی را طی کرده است.

اصلانی بعد ساخت دو فیلم سینمایی بلند، به تازگی یک فیلم سینمایی دیگر به نام «بی نیشتمان» تهیه و کارگردانی کرده است که این ساخته خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می کند.

فیلم «بی نیشتمان» یا همان فیلم «بی سرزمین» روایتی است از درگیری های نظامی در منطقه و آوارگی های مردم کشورهای منطقه در جریان ظهور گروهک های تروریستی.

اصلانی که با کارگردانی این فیلم سینمایی، سومین ساخته بلند خود را تجربه می کند، در این باره به خبرنگار پرسون گفت: این فیلم به نوعی محصول فعالیت هنرمندان چندین کشور است.

کارگردان فیلم سینمایی«بی نیشتمان» ادامه داد: در این فیلم بازیگرانی از ایران، سوریه، عراق، ترکیه و اقلیم کردستان حضور دارند تا بتوانیم که فضای فیلم را به واقعیت نزدیک کنیم.


بیشتر بخوانید؛

تورج اصلانی داور یک رویداد سینمایی بین‌المللی شد

«غیبت موجه» عباس رافعی فیلم حاضر در جشنواره ملی فجر


این کارگردان جوان کردستانی در ادامه سخنان خود بیان داشت: تمام کارهای مورد نیاز برای حضور این فیلم سینمایی در سی و نهمین جشنواره امسال فیلم فجر انجام شده است و امیدواریم که مورد توجه داوران این جشنواره قرار بگیرد.

اصلانی گفت: بخشی از فیلمبرداری این فیلم سینمایی در استانهای حلبچه و سلیمانیه اقلیم کردستان عراق انجام گرفته و مابقی کار فیلمبرداری در ایران انجام شده است.

کارگردان فیلم سینمایی«بی نیشتمان» در ادامه سخنان خود گفت: یکی از شاخصه های ویژه فیلم سینمایی «بی نیشتمان» ترکیب زبان ها و فرهنگ های مختلف در آن است. در این فیلم بازیگران به 4 زبان کُردی، فارسی، ترکی و عربی سخن می گویند و همین امر باعث طبیعتی تر شدن فضای فیلم برای مخاطب شده است.

این کارگردان جوان کردستانی ادامه داد: قبل از ساخت این فیلم، دو فیلم سینمایی دیگر به نام های «حمال طلا» و «جینگو» را کارگردانی کرده ام که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبین سینما و فیلم قرار گرفته اند.

اصلانی با اشاره به حضور در عرصه های بین المللی سینما و جشنواره های خارج از کشور خاطرنشان کرد: فیلم «حمال طلا» در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بوسان» کره جنوبی کاندیدای جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول و دوم این رویداد معتبر سینمایی گردید و نیز برای کارگردانی این اثر سینمایی جایزه «استعداد تازه» را در هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» در اقلیم کردستان عراق و نیز جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره بین‌‌المللی فیلم «چاتراپاتی شیواجی» هندوستان را از آن خود کرده است.

کارگردان فیلم سینمایی«بی نیشتمان» در پایان سخنان خود گفت: در آینده سوژه های بسیاری برای ساخت در نظر دارم که امیدوارم با همکاری هنرمندان استانم کردستان و کشورم بتوانم که این ایده ها را به فیلم هایی قابل توجه و تحسین تبدیل کنم.

آیین مهر ـ استان کردستان

227246