تلاش کارگردان «بی‌سرزمین» برای حضور فیلمش از سوی عراق به اسکار

تورج اصلانی کارگردان فیلم «بی‌سرزمین» تلاش دارد تا این فیلم را به عنوان نماینده کشور عراق به اسکار امسال بفرستد.
تصویر تلاش کارگردان «بی‌سرزمین» برای حضور فیلمش از سوی عراق به اسکار

به گزارش سایت خبری پرسون، تورج اصلانی کارگردان و فیلمبردار سینما درباره کارهای جدید خود چنین اطلاع رسانی کرد: جدیدترین کارم فیلم سینمایی «بی سرزمین» محصول کشور عراق است که از آبان ماه سال جاری در کشور عراق روی پرده می رود و در ایران اکران گسترده نخواهد داشت چون اثری خارجی محسوب می شود برای همین تنها به صورت محدود شاهد نمایش این کار در ایران خواهیم بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا فیلم «بی سرزمین» را هم نظیر «حمال طلا» در ایران به صورت آنلاین اکران خواهد کرد، گفت: برای من بیش از این که شکل اکران‌ فیلم اهمیت داشته باشد، دیده شدن آن مهم است.

اصلانی درباره حضور «بی‌ سرزمین» در جشنواره های خارجی، بیان کرد: این فیلم بعد از اکران در عراق به عنوان نماینده این کشور به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

فیلمبردار «بدرود بغداد» با بیان اینکه فیلم‌های نساخته بسیار دارد، اعلام کرد: من تا به امروز ۱۱ فیلمنامه نوشته ام که تنها سه فیلم را جلوی دوربین برده ام برای همین، کارِ نکرده بسیار دارم.

فیلمبردار «هامون و دریا» با تاکید بر این که حاضر نیست فیلمسازی اش را فدای مصلحت اندیشی کند، گفت: برای خودم یک ایدئولوژی در کار دارم آن هم اینکه حاضر نیستم برای تامین هزینه های فیلمم دست به ساخت کارهایی بزنم که آنها را نمی‌پسندم برای همین هیچ گاه فیلم سطحی و گیشه پسند نخواهم ساخت. البته کار اصلی من فیلمبرداری است برای همین سعی می کنم هزینه های حرفه ام را از این راه تامین کنم.

کارگردان «حمال طلا» درباره فیلم آینده خود تصریح کرد: قرار است فیلمی سینمایی در ترکیه جلوی دوربین ببرم که موضوع آن موسیقی است. این کار از بازیگران ترک و سوری بهره خواهد برد.

اصلانی در پایان اظهار امیدواری کرد که اهالی رسانه است از فیلم های فرهنگی بیشتر حمایت کنند.

در «بی سرزمین» سومین ساخته بلند تورج اصلانی ترکیبی از بازیگران کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و اقلیم کردستان در کنار هانی مجتهدی به چهار زبان کُردی، ترکی، عربی و فارسی هنرنمایی کرده‌اند، از جمله شوان عطوف، جاهید شاهین یالچین، بولت کاسِر، ریکیش شهباز، بنگین علی، به‌روژ ئاکره‌یی، نارین محمدی، فرمیسک رحیم‌زاده، هاکار عبدالقادر محمد، طاها عبدالکرم ابوبکر، روال نافگوندی، ئاسو رفیق، هورامان و .. .

منبع: خبرگزاری صبا

352620