حفظ امنیت بیت‌کوین در برابر حمله هکرها/ روش‌های امن تبدیل کریپتو به دلار

رکوردشکنی‌های پی در پی بیت‌کوین و پیش‌بینی‌های مثبت درباره آینده رمزارزها توجه برخی افراد را به این بازار جلب کرده است؛ اما کارشناسان معتقدند ورود به بازار کریپتوکارنسی‌ها نیاز به کسب دانش، به ویژه در مورد تبدیل آنها به ارزهای دیگر یا حفظ امینت کیف پول دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت بیت‌کوین در مدت اخیر با وجود افت و خیزی که داشته، در شرایطی قرار دارد که نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده و رسانه‌ها در مورد رکودشکنی آن تیتر می‌زنند.

قیمت بیت‌کوین، امروز، تا لحظه تنظیم این گزارش، از مرز ۳۲ هزار دلار، معادل بیش از ۸۶۰ میلیون تومان، گذشته است. بازار اتریوم، نیز هر چند این روزها با نوسان‌هایی همراه است، اما به گزارش سایت ارز دیجیتال، تحلیل‌گران نسبت به آینده آن خوشبین هستند.

همین شرایط، برخی افراد را که که شناخت چندانی از بازار رمزارز یا همان کریپتوکارنسی‌ها ندارند، نسبت به این بازار کنجکاو یا برای خرید وسوسه کرده است. اما کارشناسان معتقدند ورود به این بازار قبل از هر چیز به دانش نیاز دارد؛ چرا که می‌تواند با خطرهایی همراه باشد.

حفظ امنیت کیف پول رمزارز

یکی از نکات مهم در این حوزه، حفاظت از کیف پول رمزارزها در برابر حمله هکرهاست. نرگس مرادآبادی، تحلیل‌گر بازار کریپتوکارنسی‌ها، گام نخست حفظ امنیت رمزارزها را آموزش قبل از خرید می‌داند.

او به تجارت‌نیوز می‌گوید: برای مثال، اگر افراد خرید رمرارز را به عنوان سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند، باید در مدت زمانی کوتاه آن را به کیف پول خود منتقل کنند؛ چرا که پلتفرم‌ صرافی‌ها، چه داخلی و چه خارجی، کیف پول نیست.

مرادآبادی تاکید می‌کند: افراد ‌حتما پس از خرید رمزارز کلمات کلیدی کیف پول خود را دریافت کنند که برخی این کار را انجام نمی‌دهند. همچنین باید این رمز ورود را در جای امن و محرمانه‌ای نگهداری کنند که در صورت فراموشی، امکان دسترسی به آن را داشته باشند و البته کلمات ورودی را در اختیار افراد غربیه قرار ندهند.

به گفته او، اگر افرد رمز ورود به کیف پول خود را فراموش کنند، به هیچ عنوان امکان بازیابی آن وجود ندارد.

روش‌های امن تبدیل کریپتو به دلار

برخی افراد می‌خواهند رمزارز خود را به دلار تبدیل کنند که مرادآبادی به آنها توصیه می‌کند این کار را نیز باید از روش‌های امن انجام دهند.

او می‌گوید: صرافی‌های آنلاین شناخته شده و تعدادی از صرافی‌های سنتی این تبدیل را انجام می‌دهند. همچنین امکان معامله با اشخاض نیز وجود دارد که بهتر است با فردی آشنا و مورد اعتماد و به صورت حضوری انجام شود. معاملات آنلاین با افراد غربیه، می‌تواند به کلاهبرداری منجر شود.

به گفته او، افراد می‌توانند، با هر کدام از این روش‌ها، رمزارز خود را به دلار کاغذی یا به انواع دلار کریپتو از جمله تتر تبدیل کنند.

خرید به صرفه از سایت‌های خارجی

از جمله پرسش‌های افراد تازه ‌وارد به بازار رمزارز این است که آیا می‌توانند از کیف پول خود برای خرید از سایت‌های خارجی استفاده کنند؟

مرادآبادی توضیح می‌دهد: بسیاری از سایت‎های خارجی امکان پرداخت با رمزارزهای شناخته شده از جمله بیت‌کوین، اتریوم یا لایت‌کوین را فراهم کرده‌اند.

او می‌گوید: افراد بهتر است به این منظور، از رمزارزهایی استفاده کنند که هزینه تراکنش پایین‌تری داشته باشند؛ به این معنا که نرخ انتقال آنها از کیف پول خریدار به حساب فروشنده، به صرفه‌تر باشد. برای مثال هزینه تراکنش لایت‌کوین یا ریپل، بسیار پایین‌تر از بیت‌کوین یا اتریوم است.

منبع: تجارت‌نیوز

227023