رئیس قوه قضائیه:

پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی باید در خور شخصیت او باشد

رئیس دستگاه قضا، گفت: موضوع شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی موضوعی است که هرگز به سردی نمی‌گراید و پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی باید در خور شخصیت او باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام والسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز در جلسه پیگیری حقوقی و قضایی پرونده شهادت سردار سلیمانی و همراهان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط قضایی، امنیتی، اطلاعاتی، دیپلماتیک و سیاسی برگزار شد، افزود: داغ شهادت و خونخواهی و نیز مطالبه مجازات و کیفر مجرمان و عاملان جنایت ترور سردار سلیمانی هرگز سرد نخواهد شد.

وی اضافه کرد: برای مجرمان این جنایت کیفرخواستی هم وجود دارد که مدعی آن نه فقط خانواده محترم او یا ملت بزرگ ایران بلکه امت اسلامی و همه مردم آزاده دنیا هستند.

رئیس دستگاه قضا گفت: شهید سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم و شخصیت امنیت ساز برای منطقه بود.

رئیس قوه قضائیه گفت: شهید سردار سلیمانی یک نماد مبارزه با تروریسم است و قطعاً باید پیگیری‌های مربوط به پرونده ترور این شخصیت بزرگ در خور جایگاه و شخصیت ایشان باشد.

حجت الاسلام والسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز در ادامه جلسه پیگیری حقوقی و قضایی پرونده شهادت سردار سلیمانی و همراهان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط قضایی، امنیتی، اطلاعاتی، دیپلماتیک و سیاسی برگزار شد، افزود: در یک سال گذشته پیگیری‌ها و اقدامات گسترده‌ای با هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف از جمله نیروی قدس سپاه، دولت و وزارتخانه‌های مختلف صورت گرفته، اما لازم بوده است که در کنار این کارها، از کشور‌های مختلف نیز اسناد مختلف جمع آوری شود.


بیشتر بخوانید:

درج نام شهید سلیمانی در تقویم‌ها تصویب شده است


وی گفت: در این چارچوب اسناد کافی جمع آوری شده است و امروز وجود دارد و کاملاً برای درخواست کیفر جدی عاملان و عامران این جنایت بزرگ کافی است.

رئیس قوه قضائیه افزود: آنچه همه دستگاه‌ها عنوان می‌کنند در راستای انتقام سختی است که از امریکایی‌ها گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: چنین انتقامی هم ایجاد بازدارندگی می‌کند و هم انتقام سخت وعده داده شده را دنبال خواهد کرد.

226604