الهه موسوی در گفت‌وگو با پرسون؛

اگر شکایت استرداد نشود حتما به دادگاه می‌روم/ مدیران ما باید آموزش تعامل با رسانه ببینند

الهه موسوی، خبرنگار شناخته شده محیط زیست کشور در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شکایت علیه وی گفت: رئیس سازمان جنگل‌ها در اقدام پسندیده‌ای دستور استرداد شکایت داد اما تا این لحظه هیچ اقدام حقوقی در این زمینه انجام نگرفته است و اگر این اتفاق نیافتد حتما به دادگاه می‌روم.

الهه موسوی در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده شکایت مدیر کل سابق منابع طبیعی استان گلستان از وی، بیان داشت: دیروز از دادگاه انقلاب با من تماس گرفتند و اطلاع دادند که مهلت حضور بنده در دادگاه تمدید شده است و علی‌رغم دستور رئیس سازمان جنگل‌ها هیچ اقدام حقوقی برای استرداد شکایت انجام نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سوالاتی که برای من در خصوص این شکایت به وجود آمده طرح این موضوع در دادگاه انقلاب است، گفت: اگر روند بازپس‌گیری شکایت در روزهای آینده انجام نگیرد بنده یا وکیلم حتما در دادگاه حضور خواهیم یافت.

این خبرنگار محیط زیست و منابع طبیعی کشور با گلایه از پایین بودن تاب‌آوری مدیران حوزه منابع‌طبیعی و محیط زیست کشور در برابر نقد رسانه‌ها، افزود: متاسفانه فضای فرهنگی حاکم بر مدیران ما قدرت هضم قوانین مرتبط با انتشار آزاد اطلاعات را ندارند و لازم است در این حوزه آموزش ببینند.

موسوی با اشاره به نقش اصلی رسانه‌ها در تنویر افکارعمومی و نقد درست و به دور از غرض‌ورزی عملکرد مسوولان، ادامه داد: قوانین مرتبط با فعالیت رسانه‌ها جلوتر از فضای فرهنگی حاکم بر مدیران است و این ما را دچار مشکل کرده است.

وی اضافه کرد: البته در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مدیران دلسوزی در کشور وجود دارد اما عمده مسوولان این حوزه هیچ تصور صحیحی از کارکرد رسانه و ظرفیت آن برای ارتقاء فرهنگ عمومی در برخورد با مباحث زیست محیطی ندارند.

برخی از منابع علت شکایت را نادرست عنوان کردند

این فعال رسانه‌ای کشور تاکید کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها و منابع رسمی به غلط علت شکایت از بنده را انتقاد از نحوه فعالیت کارخانه کانسارخزر عنوان کرده اند که این گونه نیست.

موسوی در مورد موضوع شکایت از خود عنوان کرد: این شکایت بعد از تودیع مدیر کل سابق منابع طبیعی استان گلستان در روزهای اخیر و انتقادات من از وی در ماه‌های گذشته به صورت غیرقانونی و از طریق اداره کل منابع طبیعی انجام گرفته است.


بیشتر بخوانید؛

استرداد شکایت از الهه موسوی خبرنگار محیط‌زیست


وی یادآور شد: متاسفانه در سالهای اخیر مدیریت صحیحی بر فضای منابع طبیعی استان گلستان حاکم نبوده و انتقادات من برای مدیران این حوزه خوشایند نبوده است و این باعث تغییر رویکرد مدیران این حوزه در برخورد با رسانه‌های منتقد شده بود.

این خبرنگار محیط زیست و منابع طبیعی کشور افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ منابع طبیعی توسط فرد فرد جامعه است و ایشان موضوع حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را تنها مختص به یک نهاد یا سازمان نکرده‌اند که اصل ۵۰ قانون اساسی هم به این موضوع تاکید دارد اما تصور برخی از مدیران هیچ مطابقتی با این تاکید بجای رهبری و قانون اساسی ندارد.

موسوی با انتقاد از نقش برخی از خبرنگاران به عنوان روابط عمومی نهادها و سازمان‌ها و دوری از تذکر و انتقاد به مدیران، گفت: این عامل باعث شده تا مدیران رسانه‌ها را شعبه دیگری از روابط عمومی خود بدانند و در مقابل هر انتقاد کوچکی واکنشی غیراصولی و غیرمنطقی داشته باشند.

گفت‌وگو از مسعود لاهوت

226433

مطالب مرتبط