مقابله با زمین خواری و تخلفات ساخت و ساز در اراضی منطقه آزاد اروند

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح های کلان توسعه زیرساخت سازمان منطقه آزاد اروند از فراگیر شدن اقدامات مقابله با زمین خواری و تخلفات ساخت و ساز در اراضی محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید رحیمی قشقایی در نشست کارگروه صیانت از اراضی سازمان منطقه آزاد اروند که با حضور سروش شریفی معاون توسعه مدیریت این سازمان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به وظیفه نظارتی منطقه درخصوص تصرف غیرقانونی در اراضی دولتی و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده ی اروند، سازمان منطقه ازاد اروند این کارگروه را ایجاد نمود.

رحیمی قشقایی با اشاره به گستردگی محدوده جغرافیای منطقه آزاد اروند و افزوده شدن محدوده های شهری و روستایی آبادان و خرمشهر به این گستره، خاطرنشان کرد: این اراضی بعنوان سرمایه ارزشمند مردم منطقه و بستر پیاده سازی طرح‌های توسعه مطرح هستند، که به منظور پیشگیری از تصرفات غیر مجاز و دست اندازی به حقوق شهروندان تحت کنترل بیشتر قرار گرفتند، این یگان با همکاری و هم افزایی حوزه‌های حراست، پشتیبانی و حقوقی منطقه آزاد و همچنین ادارت راه و شهر سازی، به خدمت می پردازد.


بیشتر بخوانید؛

مناطق آزاد: هیچ درخواستی برای ترانزیت خودروی آمریکایی نداریم


وی اظهار داشت: به دلیل وسعت بالای حدود ۳۵۰۰۰ هکتاری منطقه ناگزیر به استفاده ابزار هوشمند نظیر سنجش از دور و GIS هستیم و در فاز نخست در کنار بازدید محلی از تحلیل این داده‌ها بهره می بریم.

در ‌گام بعدی و با همکاری حوزه فناوری اطلاعات، سامانه تعاملی پایش اراضی و همچنین سامانه تحلیل تصاویر پهبادی که تجربه موفقی در برخی کلان‌شهر‌ها بوده است، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: فرینا

226227