فرماندار یزد:

خدمت رسانی 20 قرارگاه محله محور به بیماران کرونایی در شهرستان یزد

فرماندار یزد از ایجاد 32 قرارگاه سلامت محور در محلات شهرستان یزد خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 20 قرارگاه در راستای کنترل ویروس کرونا کار خود را در سه محور مراقبتی، حمایتی و نظارتی آغاز کرده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمد رستگاری در نشست خبری یادواره شهدای شهرستان یزد و طرح شهید سلیمانی؛ با اشاره به وجود وفاق و همدلی بین دستگاه های مختلف استان و شهرستان با رویکرد خدمت به مردم گفت: علی رغم اینکه می توانستیم در خدمت رسانی از بودجه های دولتی استفاده کنیم اما با توجه به هدفی که داشتیم سعی کردیم همه مردم را در این امر سهیم کنیم و از ظرفیت اقشار مختلف، خیرین و اصناف و بازاریان بهره گرفتیم.

فرماندار یزد ادامه داد: همانگونه که اشاره شد این یادواره خدمت محور است که تلاش شد تا نسبت به گذشته متفاوت برگزار شود مثلا در بحث جهیزیه تلاش شد با خرید مستقیم اقلام ایرانی و کاربردی هزینه تامین آن را پایین بیاوریم که مجموع هزینه 40 میلیون تومان بوده که سهم خانواده ها 5 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: بخش اعظم برنامه های یادواره شهدای شهرستان یزد که ذیل کنگره ملی 4 هزار شهید استان تعریف شده دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران است که در قالب محله محور و تا زمان برگزاری کنگره شهدا اجرایی می شود.

رستگاری در بخش دیگری از سخنانش از ایجاد 32 قرارگاه سلامت محور در محلات شهرستان یزد خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 20 قرارگاه در راستای کنترل ویروس کرونا کار خود را در سه محور مراقبتی، حمایتی و نظارتی آغاز کرده اند.

فرماندار یزد در ادامه از عبور از وضعیت فوق بحرانی کرونا در یزد خبر داد و اظهار داشت: البته مجددا ترس ازورود به پیک چهارم وجود دارد که امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم شاهد بروز این این اتفاق نباشیم.

وی شناسایی خانواده های مبتلا به بیماری کرونا و خدمات رسانی 14 روزه به آن ها را از اهداف تشکیل قرارگاه های محله محور عنوان و تاکید کرد: بخش مهم کار ما مراقبت بوده که اگر بخواهیم این ویروس مهار شود باید به این طرح توجه شود.

رستگاری تعداد تیم های خدمت رسان در طرح محله محور را 269 تیم برشمرد و گفت: این تیم ها فارغ از تیم های بازرسی شهرستان تاکنون 13 هزار بازدید داشتند که 4 هزار و 438 مورد تخلف گزارش کرده که در نهایت 4239 مورد تذکر و 1186 مورد نیز پلمپ انجام شده است.


بیشتر بخوانید؛

بهسازی ۴۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی در یزد


وی اضافه کرد: تمامی افراد در این طرح دارای کارت شناسایی بوده و سرتیم ها یونیفرم مخصوص داشته ضمن اینکه پیش شماره 35373 مربوط به قرارگاه های محله محور ایجاد شده تا با منازل بیماران تماس گرفته شود و آموزش های لازم ارائه و کنترل بیماری صورت گیرد.

فرماندار یزد با بیان اینکه این تیم ها تمامی خدمات مورد نیاز خانوارها را پوشش می دهند گفت: این افراد در صورت نیاز حتی خرید خانواده ها را نیز انجام میدهند اما از آنجا که مراقبت مهمترین بخش کار این قرارگاه ها می باشد تاکنون 80 پایگاه شامل 62 و نیم درصد از بسیجیان آموزش های لازم را دیده اند.

رستگاری در خصوص تعداد افراد همکار در این طرح هم گفت: براساس برنامه ریزی ها تعداد افراد همکار تا 3 هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

226108

مطالب مرتبط