علیرضا بدری خبر داد:

تولید سالانه ۲۴ تن عسل در فردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس عنوان کرد: سالانه از ۲ هزار و ۹۸۲ کلنی در این شهرستان ۲۴ تن عسل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، علیرضا بدری افزود: اکنون تعداد ۲۸ زنبورستان با ۲هزار و ۹۸۲ کلنی مدرن زنبور عسل در شهرستان فردیس فعال است که از این تعداد ۲۵ زنبورستان و سه زنبورستان مهاجر هستند.

وی بیان داشت :واحدهای زنبورداری شهرستان فردیس بخشی از سال را در مناطق کوهستانی طالقان و جاده کرج - چالوس البرز سپری میکنند تا زنبورها بتوانند با استفاده از گیاهان شهدزا برمیزان تولید بیفزایند.

بدری افزود: با توجه به تنوع تولیدات و فرآورده ­های مختلف از زنبور عسل همچون عسل، ژل رویال، موم و بره موم زنبورداران شهرستان فردیس تلاش خود را به تقویت این بخش معطوف داشته اند.

وی با بیان اینکه تمامی محصول تولیدی در داخل عرضه و مصرف می­ شود، گفت: در زمان حاضر شرایط صادرات در این زمینه مهیا نشده است.


بیشتر بخوانید؛

عسل کٌنار زنبورداران قیروکارزین به بازار آمد


تولید ۵۷ هزار تن محصول باغی و حدود ۲۸ هزار تن محصول زراعی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: باغداران فردیس ۵۷ هزار و۲۸۲ تن انواع میوه سردرختی و حدود ۲۸ هزار تن محصول زراعی در سال جاری تولید به بازار مصرف عرضه کردند که این مقدار محصول در سطح یک هزارو ۲۰۱ هکتار باغ و ۸۰ هکتار زمین کشاورزی به دست آمد.

بدری افزود: همزمان با فصل پاییز قرارداد کاشت گندم، و دانه روغنی کلزا در سطح حدود ۴۳۷ هکتار از اراضی شهرستان فردیس با کشاورزان منعقد شد.

مدیر جهاد کشاورزی فردیس توضیح داد: در همین راستا برای تامین انواع نهاده ­های کشاورزی مورد نیاز بهره ­برداران شهرستان، حدود ۱۱۲ تن بذر گواهی شده و مرغوب و۶۴۷ تن انواع کودشیمیایی با نرخ و تعرفه دولتی بین کشاورزان توزیع شد.

وی به دیگر اقدامات حمایتی از بهره برداران اشاره کرد و گفت: تامین منابع مالی و نقدینگی کشاورزان در قالب پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از طریق صدور کشاورز کارت تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال با باز پرداخت یکساله برای خرید نهاده ­های مورد نیاز فصل کشت ازجمله کود و سم از مهمترین اقدامات بوده است .

شهرستان فردیس حدود ۲ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

منبع: ایرنا

225991