مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

شرکت های دانش بنیان به یاری داروخانه ها می آیند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: شرکت های دانش بنیان به یاری داروخانه ها می آیند. سیستم نسخه پزشکی در لرستان الکترونیکی می شود. با اجرای این طرح روند دریافت نسخه و تحویل دارو سرعت بیشتری می گیرد. 

شاهدخت فتحی بیرانوند مدیرکل بیمه سلامت لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، با اشاره به اینکه در این طرح پزشکان دیگر نیازی به نسخه پیچی کاغذی ندارند، گفت: شرکت های دانش بنیان به کمک داروخانه های استان می آیند. سیستم نسخه پزشکی در لرستان الکترونیکی می شود. با اجرای این طرح روند دریافت نسخه و تحویل دارو سرعت بیشتری می گیرد. بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان استان می توانند دراین طرح شرکت کنند.

وی افزود: ۲ داروخانه امام (ره) بروجرد و خرم آباد به عنوان پایلوت به طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی متصل شدند و آموزش های لازم به کارکنان آنها ارائه شد و مابقی داروخانه های دولتی استان نیز طی آینده نزدیک در این طرح فعال می شوند.


بیشتر بخوانید؛

حمایت ۳۰۰ میلیاردی بانک کشاورزی از راه اندازی گاوداری شیری ۲۰۰۰ راسی در استان لرستان


مدیر کل بیمه سلامت لرستان گفت: بدخطی در نسخه ها روند تحویل دارو به بیماران را کُند کرده بود که با اضافه شدن این سیستم این مشکل نیز حل خواهد شد. تلاش ما برای پیشبرد خدمات بهتر به مراجعه کنندگان است. این سیستم می تواند در مصرف کاغذ نیز اثر گذار باشد و قدری سیستم منسوخ کاغذی را بهبود ببخشد.

فتحی بیرانوند ادامه داد: کارشناسان معتقدند مزایای نسخه الکترونیکی علاوه بر افزایش دقت و صحت در تولید نسخه، باعث تسهیل در روند کاری داروخانه‌ها و مراکز پاراکیلینیک می‌شود، علاوه بر این نسخه الکترونیکی، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و اقلام تجویز شده را فقط با کد ملی بیمار در مراکز مختلف فراهم می‌کند و دیگر نیازی نیست دوباره اطلاعات بیمار در سیستم‌های درمان سازمان‌های بیمه‌گر ثبت شود.

علاوه بر این، با اجرای طرح نسخه الکترونیک مشکل بدخطی برخی از پزشکان نیز حل شده است، این موضوع گاه سبب خطاهای پزشکی نیز می‌شود زیرا بسیاری از داروخانه‌ها نمی‌توانند نسخه پزشک را بخوانند.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

225960

مطالب مرتبط