مدیرکل میراث فرهنگی استان:

کرمانشاه به زودی صاحب موزه باستان شناسی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اعلام این خبر که کرمانشاه بعد از چهل سال صاحب موزه منطقه ای می شود عنوان کرد: این پروژه از دهه پنجاه شروع شده و هنوز درست نشده است؛ در حال حاضر با کمک استاندار اعتبار 75 میلیارد ریالی برای این پروژه گرفته ایم و به زودی کارهای تکمیلی این طرح انجام تا این استان صاحب حوزه باستان شناسی شود که کار بسیار بزرگی خواهد بود.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، با عنوان اینکه اعتبارات خوبی برای مرمت آثار تاریخی به استان تخصیص داده شده است گفت: برای آثاری مانند تکیه معاون الملک، طاقبستان، بیستون، مساجد تاریخی، محور ساسانی، طاق گرا، زیج منیژه، عمارت خسرو و معبد آناهیتا در کنگاور و در حوزه گردشگری در روستاهای هدف گردسگری مختلف در سنقر، دالاهو، پاوه، اسلام آباد غرب، هرسم، ژالان، ژالنده گلاویژ اعتبار در نظر گرفته شده است.

قادری با اشاره بر افزایش سه برابری اعتبارات حوزه گردشگری نسبت به سال گذشته و نسبت به دو سال قبل گفت: در طی دو سال اخیر اعتبارات خوبی تخصیص داده شده، تا بزودی روند شروع پروژه ها صورت گیرد.

وی اظهار داشت: حدود 4 میلیارد و هشتصد میلیون اعتبار به پروژه کریدور بیستون طاقبستان، تخصیص داده شده که طی جلسه ای با معاون عمرانی استانداری و راهداری باید تعیین تکلیف نهایی شود که به چه صورت انجام و اجرایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اعلام این خبر که کرمانشاه بعد از چهل سال صاحب موزه منطقه ای می شود عنوان کرد: این پروژه از دهه پنجاه شروع شده و هنوز درست نشده است؛ در حال حاضر با کمک استاندار اعتبار 75 میلیارد ریالی برای این پروژه گرفته ایم و به زودی کارهای تکمیلی این طرح انجام تا این استان صاحب موزه باستان شناسی شود که کار بسیار بزرگی خواهد بود.


بیشتر بخوانید؛

افتتاح پروژه بزرگ «قوطی‌سازی زمزم» در کرمانشاه


قادری با اشاره بر اینکه 4200 اثر تاریخی در استان وجود دارد گفت: تاکنون برای مرمت برخی آثار اعتبار دریافت نکرده ایم و بسیاری از خانه و بافتهای تاریخی احتیاج به مرمت فوری دارند و سعی بر اولویت بندی این پروژه ها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تشریح کرد: مبنای توسعه گردشگری حتی اگر مقرر شد میراث فرهنگی نیز مرمت شود باید با اولویت گردشگری باشد تا بتواند به بهره برداری برسد.

قادری با اعلام اینکه دو خانه تاریخی را میخواهیم مرمت کنیم افزود: طبق تبصره 19 قرار است به بخش خصوصی واگذار تا اقامتی پذیرایی شود، مانند حمام نظام و خانه خاجه واروخ تا به ثروت برسیم و حوزه گردشگری نقش خود را ایفا کند.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

225906